Gravid og student

AnnePanne

Betatt av forumet
*MIA*
Hei! Jeg er 5 uker på vei idag og har visst det i nesten to uker, første gang gravid så ganske spennende :D Men noen som vet om hvordan det er for meg når jeg skal ha mammaperm, siden jeg går på skole? Har søkt litt men alt står om enslige mødre. Jeg bor sammen med far til barnet men kan ikke leve på han. Har også en ekstra jobb utenom, men jobber ikke mer enn 2-3 dager i uka.. Håper noen andre har erfaring som kan svare på dette :-)

Hei :) Gratulerer så mye og velkommen til oss :)
Jeg vet ikke helt, har aldri vært student og gravid. Men om du får stipend/lån tror jeg du får foreldrepenger basert på det. Men jeg er usikker på dette assa. Det lureste er å ta en tlf til NAV! :)

Gratulerer :)
Jeg er ca 6 uker på vei og er fulltidsstudent.
Det jeg har funnet ut til nå når det kommer til økonomien mens jeg skal være hjemme med mini er at da jeg ikke har opptjent rett til foreldre penger kan jeg søke om engangsstønad og søke statens lånekasse om fødselsstipend. Dette mener jeg dekker 44 uker. Også kommer det litt Ann på hvor mye mannen din tjener. Utregning og mer info kan du finne på hjemmesiden deres.
Når det kommer til mannen kan han søke om å få sin del av fedrekvoten og betaling, snakk med NAV for eksakt info;)

Lykke til med svangerskapet, gleder meg til å følge deg og spiren:)

Velkommen og gratulerer!:)
Da jeg gikk på skole fikk jeg ta henne med meg. Jeg hadde fire mnd igjen av det året da jeg fikk henne. jeg fikk henne en lørdag og mandagen var jeg på skolen igjen:p
Jeg fikk permisjon året etter, dvs jeg tok det året ett år senere,når jenta hadde blitt større og begynt i bhg. Jeg fikk fødselsstipend og stipend utenom..:) så klarte oss på det. Hva går du på?:)

Takker for kjekke svar :D Tror jeg skal snakke med nav, er vell kansje lite vits å begynne på skolen igjen i august når jeg skal føde i september ;-) Jeg går på automasjon og har 1 år igjen nå når jeg er ferdig til våren :)

Gratulerer så mye :) vet ikke så mye om studenttilværelsen og baby desverre :p håper du får noen bedre svar fra andre :)

Back
Topp