Gravid og stress/angst

.Anonym.

Glad i forumet
Noen som vet om man har større sjanse for å spontanaborter om man stresser eller har angst??går på antidepressiva som jeg holder på å trappe ned på. Så sliter jeg veldig med høy puls. Stiger veldig fort. Andre som har hatt det sånn og ikke mistet?

Angrer meg i hel nå! Vasket og ryddet i sted og fikk såå høy puls og er så sliten. Prøvde å gjør alt fort..begynte å tenke etterpå at det kanskje ikke var bra:(

Tenker at det er ting som legen din best kan svare på?

Vanskelig for oss på et forum å svare på dette siden det er (personlige?) medisinske spørsmål, syns jeg.

Ønsker deg lykke til, det vil helst gå godt :-k)

Du kan ikke stresse på deg en abort. Hvis det var slik ville alle som bar gravide og opplevde stress, krig og annen elendighet mistet alltid.

Prøv heller å tenke positive tanker og nyt graviditeten <3 jeg vet altfor godt hvordan du har det, men sørget for å komme meg på bena og bli medisinfri for å slippe slike belastninger i prøverundene :)
Ser du skriver mye om angst, medisiner og stress i innleggene dine, og kanskje du er FOR fokusert på det..? Man kan ikke stresse/"angste" på seg abort, men utover i svangerskapet vil den lille merke hvor urolig du er og kan bli stresset av det. Så prøv så godt du kan å senke skuldrene og slå deg til ro med at du endelig er gravid, og NYT for hva det er verdt :) da skal du se angsten roer seg og du kan forhåpentligvis snart slippe medisiner og bare nyte det som skjer i magen din <3

Klemmer fra en som vet hva du går gjennom :)

Oh!! En annen ting! :) jeg har hatt mye høy og "hard" puls Elv denne gangen, men jordmor kunne brolige meg med at det er normalt i og med at blodvolumet øker. Så de gangene pulsen blir slik og jeg innbiller meg at det er angst og stress, blir jeg jo værre av å tro at det er angst ^^, så da legger jeg meg godt til rette i sofan og slapper av med noe å se på så jeg glemmer det. Og da roer det seg fort :)

Oh!! En annen ting! :) jeg har hatt mye høy og "hard" puls Elv denne gangen, men jordmor kunne brolige meg med at det er normalt i og med at blodvolumet øker. Så de gangene pulsen blir slik og jeg innbiller meg at det er angst og stress, blir jeg jo værre av å tro at det er angst ^^, så da legger jeg meg godt til rette i sofan og slapper av med noe å se på så jeg glemmer det. Og da roer det seg fort :)
Tuusen takk:)men jeg har mistet :(. Skal bli helt medisin fri før vi prøver igjen! Hvilke medisiner brukte du?

Tuusen takk:)men jeg har mistet :(. Skal bli helt medisin fri før vi prøver igjen! Hvilke medisiner brukte du?
Det var fryktelig trist å høre!!! :sorry: Håper dere får bedre hell neste gang :Heartblue

Jeg har brukt diverse medinser oppimellom, men mest beroligende og smertestillende, samt adhd medisiner. Men nå har jeg vært helt adhdmedisinfri i to år, beroligende har jeg sjeldent brukt de siste årene, men vært helt uten nå siden før sommeren, og smertestillende slipper jeg ikke unna pga alvorlig endometriose, men klarte meg uten da jeg ble satt i kunstig overgangsalder tidlig i våres. Så jeg tror faktisk slikt kan virke inn jeg :)
Det skal sies at jeg aldri har rørt medisiner mens jeg har vært gravid de andre gangene (sluttet rett føre sprøytestart) men denne gangen kuttet jeg alt helt ut noen mnd i forveien, og jeg er i dag 13+2 :)

Back
Topp