Gravid og spinning

Mammaiseptember

Flørter med forumet
Septembermødre <3
Hei :)
Jeg er førstegangsgravid og har derfor flere spørsmål ang trening, og spesielt spinning. Jeg trente ikke spinning før jeg ble gravid, men har hatt planer om å prøve det en stund.. Jeg har lest at man ikke bør starte med nye treningsmetoder når man blir gravid, og heller ikke overanstrenge seg.. Men vi skal jo være i bevegelse! Jeg trente aerobic før jeg ble gravid, og går mye tur med hunden min..

Trener du spinning eller noe annet? Hva er dine erfaringer?
 
Jeg trener styrke og kommer til å fortsette med det :) er lett å kontrollere mengde osv så kommer ikke noen overaskelser :) spinning er jo også en treningsform hvor du har god kontroll så vil ikke tro at det skal ha noen negativ effekt :)
 
Jeg tror spinning er fin trening! Det er mindre belastende enn løping feks. Jeg tenker at jeg fortsetter med trening som før, men med litt roligere økter og dropper saltimer med mye hopp og sprett. Det er vel ikke bra å presse seg selv for mye, man får fortere høy puls og man skal unngå å bli overopphetet.

Jeg er også førstegangsgravid, men det er ihvertfall mine tanker rundt det :)
 
Spinning går nok helt fint.. MEN hvis du får symptomgivende bekkenløsning så anbefales d ikke å sykle.. Fy fy fikk jeg beskjed om sist..
 
Jeg trener ganske tung styrke, og kommer til å fortsette såvidt det lar seg gjøre :)
 
Hei!:)

Sniker fra juni forum. Jeg er spinninginstruktør og kan anbefale det på det sterkeste :) begynn med roligere time og ta det i ditt tempo. Spinning er veldig bra for gravide :) lykke til!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
LEste litt opp om det med trening i går og stort sett sier alle anbelainger at du kan fortsette som før.
Trener du styrke og prestasjonsfremmende idretter trenger du ikke belage deg på fremgang under svangerskapet, men vedlikehold er greit :)
Er kun idretter med fare for fall, slag, støt osv man skal kutte ut.
Også trenger man ikke ha like høyt tempo om man ikke orker. Må jo bruke sunn fornuft å kjenne etter på hva en orker :)
 
Tusen takk for svar! Jeg må nok prøve! Hvertfall mens jeg enda er nesten symptomfri (kun ømme bryster og mensaktige smerter nederst i magen). Kjenner jeg må fortsette på step også, men ta det litt roligere :)
 
Flere av mine venninner trente spinning til kort kort tid før fødsel. To av de var til og med instruktører og holdt absolutt ikke igjen på innsatsen. Så tror og mener det er en god treningsform for gravide :)
 
Ja det er det for det er så lett å kontrollere :)
De anbefaler spinning samt svømming og gårturer.
Men selvfølgelig ikke hvis du sliter med bekkent.
 
Jeg har egen spinningsykkel hjemme og jeg trente litt under begge de forrige svangerskap. Så det går helt fint. Kommer nok til å trene litt nå også. Og så går jeg tur hver dag og går på ski innimellom.
 
Back
Topp