Gravid og smittebærer

En tråd i 'Helse og velvære' startet av Bkno3676982, 19 Des 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Bkno3676982 Første møte med forumet

Er det noen her som er bærere av ESBL og er/har vært gravid samtidig? Hvordan opplevdes fødselen mtp smitteregime? Ble barnet smitta under fødsel/sjekka for smitte? Ble det gitt noen restriksjoner etter utskrivelse fra sykehuset?
    Er gravid og nylig fått påvist ESBL-bærerskap, noe som har medført økt bekymring, mange tanker og spørsmål.. Har heldigvis ikke noen infeksjon.

2. Sprellejenta Forelsket i forumet *Aprilbaby 2018*

Hvor har de funnet ESBL?
    Hovedgrunnen til at man blir behandlet med smitteregime er at det er noe man ikke ønsker på sykehus.. Samtidig som at helsepersonell ikke blir testet for ESBL ved mulig smitte da de regner med 80% av oss har det likevel...
    De pasientene jeg har hatt blir instruert i god personlig og håndhygiene ved utreise [emoji4].

Tror ikke du trenger bekymre deg veldig, men kontakt din lokale fødeavdeling/sted og hør[emoji4]

3. Bkno3676982 Første møte med forumet

Jeg er kolonisert i tarmen.
    Jobber du på fødeavd.? Er i grunnen ikke så bekymret for meg selv, men mer om barnet vil bli smittet under fødsel og hvordan det vil påvirke dagliglivet vårt etter hjemkomst.

Takk for svar :)

4. Sprellejenta Forelsket i forumet *Aprilbaby 2018*

Vært borte en stund.. [emoji4].
    Jeg jobber på mage/tarm..

Jeg ville tatt det opp med lege/jordmor.. Tror ikke det er veldig sannsynlig at barnet blir smittet, men er godt å være forberedt om det skulle skje [emoji4]

5. Ral 3028 Guest

Hei! Jeg er mest sannsynlig i samme situasjon som deg, bkno3676982. Hvordan gikk det med dere? Var det ekstra tiltak og økt risiko for deg og babyen før under eller etter fødsel?

Del denne siden