Gravid og smertestillende?

Destiny85

Forumet er livet
Ibux skal man ikke ta, og nå tydeligvis ikke paracet heller..

Hva kan jeg ta da? Har så vondt i ryggen/bekkenet at jeg griner[:(]
Klarer ikke sitte, stå eller gå[&o]

Om jeg var deg, så hadde jeg tatt paracet uansett. Jeg tok det da jeg gikk med Tobias, ikke noe feil med testiklene hans. Snakka faktisk med ei venninne om akkurat det der for 10 min siden, hun venter en gutt nå og har tatt mye paracet så langt i svangerskapet. Vi ble enige om at så lenge man ikke overstrider dosen, så må det jo være greit å ta om man er skikkelig dårlig?

Jeg har også tatt en del paracet så langt i svangerskapet, pga mye hodepine.. Men tar ikke noe nå lenger. Venter gutt også, så tar ingen sjanser.
Men tror neppe moderate doser gjør store skader.. Du skal jo komme deg gjennom svangerskapet uten å ha store smerter også da!

jeg er ikke en av de som sier "det går sikkert bra" etc. vanligvis, selv om det "har gått bra" med mange tidligere.... for en vet jo aldri,.....men ett forskningresultat er ikke ensbetydende med sannhet, en forsker får svar på hypotesen sin (er paracet skadelig for guttebarn?) gjennom å finne faktorer som styrker hypotesen. en er pliktig til å offentligegjøre funnene sine, men hva og hvordan avisene velger å skrive om saken og hva saker de velger å skrive om er ikke nødvendigvis det en skal forholde seg til.
så lenge ikke statens legemiddelforening, eller hvem det er som styrer med det slike ting går ut med advarsel, så ville jeg ha tatt en paracet viss det var så vondt jeg ikke klarte noe, men ville vist forsiktighet før vi visste mer om dette........

(ble litt langt dette,.....)

Gikk 10 meter isted å måtte bare sette meg.. mista følelsen i beina når jeg kjørte hjem, klarte ikke sitte hjemme og måtte bare legge meg.. spiste halve middagen så måtte jeg krype i senga pga smerter.
Har så vondt at jeg griner, og jeg synes det hele er skummelt[&o]

ORIGINAL: Mamma til Andrea

ORIGINAL: Destiny85

Gikk 10 meter isted å måtte bare sette meg.. mista følelsen i beina når jeg kjørte hjem, klarte ikke sitte hjemme og måtte bare legge meg.. spiste halve middagen så måtte jeg krype i senga pga smerter.
Har så vondt at jeg griner, og jeg synes det hele er skummelt[&o]

Tror jeg ville snakket med legen, jeg [&:]
Håper det bedrer seg snart!

Snakka med legen i dag, hun mente det kunne bli bedre etter kiropraktortimen min i morgen..
Er akkurat som starten på bekkenløsninga sist og da var jeg sengeliggende i en mnd før ting bedret seg ved hjelp av fysioterapi[&o]

Men du, når du har så vondt, hjelper det overhodet å ta paracet da? Jeg bare spør, for om det er hormonelt (bekkenløsning er hormonelt, er det ikke?), så lindrer vel ikke paracet smertene uansett?

Håper virkelig du bare har strekt noe på treninga, og at dette ikke er starten på atter en bekkenløsning fra helvete [:'(][&o]

ORIGINAL: Skrållan

Men du, når du har så vondt, hjelper det overhodet å ta paracet da? Jeg bare spør, for om det er hormonelt (bekkenløsning er hormonelt, er det ikke?), så lindrer vel ikke paracet smertene uansett?

Håper virkelig du bare har strekt noe på treninga, og at dette ikke er starten på atter en bekkenløsning fra helvete [:'(][&o]

Det er jo det jeg ikke vet da.. kiropraktoren mener jeg ikke hadde bekkenløsning sist, at det var musklaturen i ryggen som slo seg vrang.. så da spørs det om det er musklene (som smertestillende hjelper på) eller bekkenløsning[&o]

Huff, så kjipt. Håper det blir bedre imorgen!!!

Back
Topp