Gravid og slo meg i magen i dag..

Nesly

Juni 12s friske pust
Er 23 uker på vei og fikk kanten på en bildør ganske hardt i magen i dag... var litt på siden.. Var et uhell med en dør jeg skulle smelle igjen som ble slått tilbake i full fart. Var ganske vondt der og da, og jeg var litt støl i magen en stund etterpå. Likte det ikke.

Mener jeg har kjent liv etterpå (har gått i ett og er på jobb nå, så ikke hat tid til å sitte i ro så lenge/kjenne etter enda) og er ikke vondt nå lengre..

Har jeg grunn til begymring tro.. Andre som har slått seg i magen mens de har vært gravide? Kan noen berolige meg...Huff..

Vet du dette vet jeg ikke mye om. Men jeg vill tro du hadde hatt skikkelig vondt om noe skulle vært galt. Hva med å ta ett glass brus eller saft og kjenne etter liv. Liv er jo det sikreste tegnet:) Håper alt gikk bra med deg og lille mageboeren:)

Ja...jeg kjenner liv nå. Kan jeg regne med alt ok da? Eller bør en inn for en nærmere skjekk når slikt skjer. Noen som vet??

Hva med å ringe legevakten eller føden å høre med de? Spesielt om du er beskymret. Godt å høre at du kjenner liv iallefall:)

Ring føden og hør med dem.Greit å ta en tlf om du er urolig

Det er lenge siden du skrev denne tråden nå, hvordan går det med deg? 
Har du ringt lege eller noe?
Jeg opplevde dette selv, men var ikke så langt på vei som deg da. Storesøster sparket meg veldig hardt i magen (uhell), jeg hadde veldig vondt ganske lenge og bekymret meg fælt. Ringte tilslutt til sykehuset hvor jeg fikk beskjed om at det nok ikke var farlig, babyen lå så godt beskyttet i fostervann og det skulle MYE til at den ble skadet. Og siden jeg ikke var så langt på vei var det ingenting de kunne gjøre om det hadde skjedd noe heller.. Ikke så gøy å høre. Men det gikk nå helt fint, er 25 uker nå og alt er bra.

Men det hun sa var at man alltid skulle kontakte lege i slike tilfeller, og jo større barnet var jo viktigere. Fordi det er mer baby og mindre vann i forhold, og babyen er mer utsatt. Og fordi det faktisk går ann å gjøre noe om det skulle være noe galt. 
Så om du ikke har gjort det, ring legen og hør. Håper alt er fint og at du har det bra og har lagt det bak deg. Mne måtte bare svare da jeg har friskt iminne hvor stressende dette var.

Jeg snublet og datt rett på magen i uke 34 eller noe.. følte jeg skviste magen skikkelig.
ringte jo opp på føden og hun ba meg bare følge med, kjenne etter liv og sånn..hvis ikke jeg kjente noe eller fikk blødning eller noe så måtte jeg komme opp. Det gikk helt fint for min del.
De er ganske godt beskyttet inni der. hvertfall så tidlig som i uke 23. Er vel helst fare for morkakeløsning de er redd for.

Hei! Det går nok fint. Har ikke ringt føden eller lege. Tviler på at det er noe de kan gjøre med det uansett. 

Kjenner godt med liv og har verken blødninge eller andre plager så regner med at alt er ok :)

så bra at det gikk bra :) men det er faktisk farligere og dette på ryggen enn på magen når man er gravid fordi de ligger nærmere ryggen..

Jeg falt på isen da jeg var 12 uker på vei. Falt hardt rett på korsryggen. Det gikk fint da :)

Back
Topp