Gravid og skikkelig trassen storesøster !

kinemorB

Glad i forumet
Noen som kjenner seg igjen ??

Har ei her hjemme sm blir mer og mer traseen i takt med at magen vokser og vi begynner å fokusere litt på nye barneting, navn Osv... Hun blir 5 år nå i september, aldri vært trassen før NÅ? Ikke bare jeg og mine hormoner som ser dette, juhu er helt lik med pappaen og besteforeldre...

Hun sier hun bare gleder seg til lillebror kommer, legger masse planer for han, MEN noe sier meg at hun vil vise seg litt ekstra frem om dagen, på godt og vondt ...
Noen som har det likt?

har en som er i skikkelig trass for tiden men han blir 3 år i november og har hatt trass lenge bare det utvikler seg i styrke og type trass, men det er vel mer naturlig i forhold til alderen... slitsomt er det hvertfall!!!

men han vil være litt baby innimellom for tiden og det tror jeg hvertfall har noe med graviditeten og gjøre da det naturligvis blir en del babysnakk og sånn...

ja det skal jo sies at energien og toleransen er litt anderledes om dagemørkemenn merker så sykt forskjell, hu her har aldri vært i trassalderen, så kommer den nå lissom.. Herlig tid i vente :) haha

Nå er jenten min bare 17 mndr da, men hun er et skikkelig troll om dagen altså!
Hun merker nok at det er forandringer på gang, og hun er veldig frustrert over at jeg ikke orker å leke og herje like mye som før. Hun er ekstremt klengete på meg. Hvis jeg er tilgjengelig, er det ingen andre som er god nok. Får hun det ikke som hun vil så kan hun stå og trampe med beina og hyle høyt. Kjenner at jeg ikke helt klarer å forholde meg til henne om dagen, jeg blir så sliten. Jeg bare krysser fingrene for og håper at den værste trassingen er over til lillebror kommer!

Jada, jeg har ei jente på 2 som trasser i vei og i det siste har ho begynt å skal være litt sånn baby hvis du skjønner.. fryktelig slitsomt kjenner jeg, men får bare holde ut så godt man kan. Håper det blir bedre etterhvert når baby kommer, tror det har mye å si med at jeg ikke tåler like mye nå som jeg føler meg skikkelig sliten om dagen, sliter med bekken og rygg vondt og alt er bare TUNGT :P

Å ja her blomstrer trassen om dagen. Gutten vår er 3 år da. Trasser på det meste og snakker babyspråk. Han er også værre nå som jeg er alene hjemme med han. Håper det går over til babyen kommer. Har ingen gode råd å komme med da vi er litt rådville selv om dagen.

Nå er jenten min bare 17 mndr da, men hun er et skikkelig troll om dagen altså!
Hun merker nok at det er forandringer på gang, og hun er veldig frustrert over at jeg ikke orker å leke og herje like mye som før. Hun er ekstremt klengete på meg. Hvis jeg er tilgjengelig, er det ingen andre som er god nok. Får hun det ikke som hun vil så kan hun stå og trampe med beina og hyle høyt. Kjenner at jeg ikke helt klarer å forholde meg til henne om dagen, jeg blir så sliten. Jeg bare krysser fingrene for og håper at den værste trassingen er over til lillebror kommer!
kan godt være alderen også... gutten vår begynte en god stund før han var 17 mnd og har ikke gitt seg enda (snart 3 år) det har bare eskalert... bare fint for han at han er verdens nydeligste gutt og sjarmerende så det holder ellers hehe

Etter jeg ble gravid har kommende storesøster blitt totalt avhengig av meg. Hun nekter mannen å hjelpe henne med ting. Hvis hun sier hun er tørst og han spør hva hun vil ha (som ett eksempel), overhører hun han, henvender seg til meg igjen å spør på nytt etter drikke :p Han får ikke engang blåse på maten hennes :p Jo lengre på vei jeg kommer, jo mer antipappa blir hun. Kjempe frustrerende for både han og meg. Står han opp med henne om morgenen i helgene, nekter hun å stå opp av sengen før jeg henter henne. Skikkelig trass!!!! Utrolig slitsomt iallefall.

Jeg har en på snart 3. Han er ikke veldig trassete, men har sterke meninger! Han er spesielt krevende sammen med meg, mye syting og klaging. Jeg antar at det bare blir verre fremover ;) Ikke mye å gjøre med det....

Her har trassen til storesøster (som forøvrig blir 5 i oktober) gått over i en uvant sårhet.. Vi har vært veldig inkluderende ift svangerskapet og det virker som hun forstår godt dette med babyen. Men hun blir fryktelig fort lei seg nå om dagen.. Hun har forøvrig vist en enorm utvikling gjennom denne sommeren og blitt "stor jente" ;)

På "mobben"

Veslegutten vår på 3 år viser også mer vilje om dagen, det er tydelig at han rettet fokuset mot babyen i en tidlig periode. "Når magen din er borte mamma, kan du bære meg" Så jeg tenkte at her måtte jeg gjøre noe raskt før han gikk helt i lås mtp babyen. Så han har fått masse mammatid, når vi snakker om babyen så passer jeg på å snakke om ham når han lå i magen min også og vise bilder. Når vi nå har pusset opp rommet til babyen fikk han være med på å bestemme farge og han har til og med fått male litt også :)

Jeg har ikke overfokus på babyen, men snakker mye om hvordan det skal bli med alle oss sammen. Jeg gjør alt jeg kan for at han skal bli inkludert :) Det virker som om dette har fungert for ham da han nå koser med magen min, og skal nusse på den før han legger seg :)

Jeg og mannen har også bestemt at når de kommer på sykehuset for å besøke oss, skal han ha med koseteppe og smokker til babyen. Så hilser vi på babyen sammen, etterpå (dersom jeg er frisk og rask da vel og merke) så vil han få en liten storebrorgave av meg som er en bok, da skal vi ligge i sengen og lese sammen og kose.
Jeg tror at dette vil være med på å gjøre situasjonen lettere for min sønn :)

Jeg har også bestemt at ammingen skal bli en kosestund for ham også, da skal han få litt rosiner eller eple, så kan han sitte der som babyen ikke ligger.

Spennende å se om vi klarer å gjennomføre dette :)

Her har trassen til storesøster (som forøvrig blir 5 i oktober) gått over i en uvant sårhet.. Vi har vært veldig inkluderende ift svangerskapet og det virker som hun forstår godt dette med babyen. Men hun blir fryktelig fort lei seg nå om dagen.. Hun har forøvrig vist en enorm utvikling gjennom denne sommeren og blitt "stor jente" ;)

På "mobben"

det er den positive siden her også, klarere igrunn alt selv etter hun fikk vite hun skulle bli storesøster :)

Back
Topp