Gravid og skaldyr?

Newbieme

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Er i 7. Uke.. og fikk innmari lyst på reker.. kan ikke huske hva jeg holdt med unna sist svangerskap... så lenge siden... men føler på meg at reker var et av det.. eller var det bare krabbe innmaten?? Noen som vet?

Eg åt både scampi og reker, fant ingenting om at det var farlig. Har kun lest at du ikkje skal ete krabbeinnmat.

Reker og scampi er det ikke noe problem å spise, sålenge de ikke er rå ;)

Reker og scampi er det ikke noe problem å spise, sålenge de ikke er rå ;)
Man spiser ikke rå skalldyr. Alt blir kokt.

Om man kjøper ukokt scampi, er det lett å se når de skifter farge til rosa og kan spises.

Man spiser ikke rå skalldyr. Alt blir kokt.

Om man kjøper ukokt scampi, er det lett å se når de skifter farge til rosa og kan spises.
Man kan vel aldri vite om noen føler for å spise råe skalldyr da :p og ja, jeg vet hvilken farge ukokte reker har :p

Man kan vel aldri vite om noen føler for å spise råe skalldyr da :p og ja, jeg vet hvilken farge ukokte reker har :p
Har bare aldri fallt meg inn at noen vurderer å spise rå skalldyr. Er jo ikke som om man kan få det servert ved en feil, og man må til en viss grad gå inn for det for å kjøpe det selv også..

Har bare aldri fallt meg inn at noen vurderer å spise rå skalldyr. Er jo ikke som om man kan få det servert ved en feil, og man må til en viss grad gå inn for det for å kjøpe det selv også..
For noen er det faktisk en delikatesse å spise rå levende småreker dyppet i chilisaus, så det er folk som spiser rå skalldyr, selv om det aldri kunne falt meg inn å smake i det hele tatt!

For å presisere, eg spiste IKKJE rå reker og scampi. :)

Back
Topp