Gravid og sjalu...

Timmy

Betatt av forumet
Har alltid hatt litt tendenser til sjalusi men nå når jeg er gravid tenker jeg mye på dette! Prøver å ikke vise d for mye til han. Ser på meg selv som en rimelig pen jente og han er flink til å gi komplimenter . Men nå når magen vokser, og kvisene popper ut så føler jeg meg mindre og mindre pen... Jeg hater alle jentevennen hans på Facebook og instagram som legger ut treningsbilder og selfi skkurat nå! Er så livredd for at han syns de er penere enn meg. Et vi i byen eller på butikken kjenner jeg d i magen dersom vi treffer på noen fine jenter/damer.! Er så redd han ser på disse og vil ha dem! Jeg hater meg selv for å tenke sånn og vil heller nyte denne tiden men selv tilliten er på bånn! Noen som har hatt d sånn og kan gi noen råd ?

Har hatt det sånn selv så vet hvor slitsomt det er. Hadde det sånn med nr 1.
Har du snakket med han om det?
Har egentlig ikke noe råd å komme med. Jeg vokste det av meg på en måte. Jeg er litt sånn at "hvis han vil være utro o.l. så synd for han!".
Tankene dine er helt sikkert litt hormonelt:) man er veldig sårbar når man er gravid og det skjønner han nok hvis du forklarer det :)

Så vondt. Jeg tenker at du bør snakke med noen om det, få hjelp til å håndtere følelsene dine. Snakke med jordmor? Hormoner er ingen spøk, og gjør det hele sterkere vil jeg tro.

Jeg er sikker på at kjæresten din er veldig stolt av deg og syns nok at du er den fineste :)

Jeg har slitt med det samme, og uansett hva samboeren min sa så var jeg like usikker:/ har ikke lagt på meg et gram utenom magen som stikker rett ut men føler meg som en hvalross fordi og at han ser på alle de unge sprettene jentene som fester og legger ut fine bilder og angrer på at han valgte å ta dette steget med meg.
Men han kom inn på badet hvor jeg sto i bare undertøyet og jeg prøvde å "dekke meg til" i skam.
Så bare kom han og klemte meg lenge og sa at jeg måtte ALDRI tro han syns jeg var mindre tiltrekkende og vakker nå enn jeg var før graviditeten og at han elsker meg og det jeg gjør for oss. Så tok han meg på magen med begge hendene og sa "om du tror DENNE er avtennende for meg så tar du helt feil, det er MITT som ligger der inne og det er fantastisk"..

DA følte jeg meg som en kvinne, og han som løven min :) det var utrolig deilig. Jeg tror de skjønner at det ikke er vi som bare eser ut og ikke tenker på vekta, og jeg prøver å tenke om jeg hadde funnet han mindre attraktiv dersom han bar på barnet mitt og det svaret blir alltid et rungende nei. :)
Nå skal vi kjøpe hus sammen og han er gira på å pusse opp slik at vi får et familiehjem <3 Men ja, litt sånn stikk får jeg ennå når jeg ser de tynne bertene :( ehh..
Så tror du er helt normal, eneste tipset jeg har er å prøve å se på ting fra hans øyne, om dere har et godt forhold ellers er det nok ingen grunn til bekymring <3 men hormonene vi bærer på er farlige for psyken kjenner jeg, og blir det for gale så ville jeg nok tatt en prat med han, få han til å berolige deg litt.

Jeg har slitt med det samme, og uansett hva samboeren min sa så var jeg like usikker:/ har ikke lagt på meg et gram utenom magen som stikker rett ut men føler meg som en hvalross fordi og at han ser på alle de unge sprettene jentene som fester og legger ut fine bilder og angrer på at han valgte å ta dette steget med meg.
Men han kom inn på badet hvor jeg sto i bare undertøyet og jeg prøvde å "dekke meg til" i skam.
Så bare kom han og klemte meg lenge og sa at jeg måtte ALDRI tro han syns jeg var mindre tiltrekkende og vakker nå enn jeg var før graviditeten og at han elsker meg og det jeg gjør for oss. Så tok han meg på magen med begge hendene og sa "om du tror DENNE er avtennende for meg så tar du helt feil, det er MITT som ligger der inne og det er fantastisk"..

DA følte jeg meg som en kvinne, og han som løven min :) det var utrolig deilig. Jeg tror de skjønner at det ikke er vi som bare eser ut og ikke tenker på vekta, og jeg prøver å tenke om jeg hadde funnet han mindre attraktiv dersom han bar på barnet mitt og det svaret blir alltid et rungende nei. :)
Nå skal vi kjøpe hus sammen og han er gira på å pusse opp slik at vi får et familiehjem <3 Men ja, litt sånn stikk får jeg ennå når jeg ser de tynne bertene :( ehh..
Så tror du er helt normal, eneste tipset jeg har er å prøve å se på ting fra hans øyne, om dere har et godt forhold ellers er det nok ingen grunn til bekymring <3 men hormonene vi bærer på er farlige for psyken kjenner jeg, og blir det for gale så ville jeg nok tatt en prat med han, få han til å berolige deg litt.

kanskje det er hormonene mine som raser nå, men dette svaret fikk meg til å gråte :)
Jeg føler meg slik som du gjorde.. jeg dekker meg til.. jeg syns at jeg er så utrolig mye mindre penere enn alle jentevennene til samboeren min.. men jeg vet at han elsker meg..
og da må man liksom bare gå derfra. Jeg stoler på min kjære og jeg må nok bare bli mer fornøyd i egen kropp. Det er jo ikke bare bare å forandre seg så mye på så kort tid.

Syns kanskje du burde snakke med han om det? Hvis du ikke har hatt noen grunn til "bekymring" før og dere har et godt forhold til vanlig, så tror jeg ikke det er noen grunn til bekymring nå heller. Men hormoner er ingenting å spøke med, så det kan være lurt å snakke med han om det :)

Har tenkt på å snakke med han men uansett om han prøver å berolige meg kommer jeg nok til å ha den følelsen uansett. For jeg kan ikke forlange han skal slette disse jentene på Facebook og når vi går i butikken kan vi ikke unngå at vi treffer på noen flotte liksom.. Så føler bare jeg må jobbe med min egen selvtillit her men er vanskelig å ha d slik og "bra" å lese at jeg ikke er den eneste :) må si at alle disse sosiale mediene gjør d mye vanskeligere! Alt blir så tilgjengelig nå og jenter elsker visst å legge ut finest mulig bilder av seg både å Facebook, insta, snap, Twitter og ja alt det der! Mye lettere uten dette!

Så utrolig vakkert! Ble helt rørt jeg.

kanskje det er hormonene mine som raser nå, men dette svaret fikk meg til å gråte :)
Jeg føler meg slik som du gjorde.. jeg dekker meg til.. jeg syns at jeg er så utrolig mye mindre penere enn alle jentevennene til samboeren min.. men jeg vet at han elsker meg..
og da må man liksom bare gå derfra. Jeg stoler på min kjære og jeg må nok bare bli mer fornøyd i egen kropp. Det er jo ikke bare bare å forandre seg så mye på så kort tid.

Ja, jeg må alltid ta et skritt tilbake når jeg kjenner jeg blir opprørt nå for tiden og virkelig kjenne etter om dette er logisk eller hormoner :) men vi kan ikke klandres for å være ekstra følsom for tiden, og jeg tror nok at dersom vi prater med mennene våre så vil de forstå og ikke prate unødvendig med venninner og slik, selv om vi ikke kan hindre at de ser bilder de legger ut. Og bare trøste oss med at det var oss de valgte å være sammen med, akkurat fordi de syns vi var verdens beste! :) og at vi får kulemage og ikke kan le lekent og kaste på håret i små sexy shortser i et lite års tid, det greier de nok å se forbi :D selv om det virkelig kan (sorry språket) FØKKE OPP dagen min at jeg ser ei fin jentevenninne av han ;p hahaha

Bare vent til det blikket han kommer til å gi deg når han får babyen du har gitt han på brystet for første gang ;-) det kommer til å være et blikk så fylt av kjærlighet, ære og forelskelse at du kommer til å vite at DER har du han ❤️

Last edited:
Snakk med ham og husk det er deg han ville ha familie med;)

Hadde det slik selv også.. Føler med deg!! :(
Prøv å fortell han dette, vis at du er litt sårbar nå, så han får sjansen til å vise deg hvor mye du betyr for han :) Og så må du prøve å tenke at du skal faktisk føde barnet hans, dere skal bringe et nytt liv til verden sammen, det er det største av alt, og ingen kan ta dette fra dere, og ingen måle seg med deg i hans øyne, garantert <3

Back
Topp