Gravid og samlivsbrudd

• Trådstarter Trådstarter Gravid 2015
  • Opprettet Opprettet
G

Gravid 2015

Guest
vi hadde bare vært sammen 3 mnd når jeg fant ut at jeg var gravid,dette var i desember. Begge var på juleferie hjemme på hver vår kant så ville vente med å fortelle det til vi møttes igjen.Dagen før vi skulle treffes fikk jeg ei meld der han sa at vi måtte snakke sammen. Jeg fikk en dårlig følelse siden vi ikke hadde kjent hverandre så lenge og ikke kommuniserte særlig bra. Han kom på besøk å vi brukte kvelden på å snakke om alt annet enn det vi skulle,vi så på tv,koste på sofaen å ja,hadde sex. Sånn gikk kvelden å natta,samme neste mårran.
Før han skulle reise sier han plutselig at dette ikke forandrer noe å vi må fortsatt slå opp fordi han ikke vet om følelsene er rette. Jeg blir knust å klarer ikke gjøre annet enn å grine. Klarer ikke engang å si at jeg er gravid. Ringer han neste dag og forteller det. Han kommer tilbake og vi snakker mye om det,går til samtale på familiekontoret. Etter samtalen blir vi enige om å prøve sammen,se hva som skjer. Reiser inn til han to dager senere. De dagene er helt fantastiske, vi koser oss på cafe,shopper,kino,holder hender.... Akkurat som å være nyforelsket. Samme dag som jeg reiser hjem finner han igjen ut at følelsene ikke er riktige, og for noen dager siden sa han at han ikke ville mer i forholdet. Igjen sitter jeg knust tilbake å ikke skjønner noen ting. Han bytter mening fortere enn jeg klarer å følge med på. Jeg er fortsatt forelsket i han og spurte om det ikke er bedre at vi prøver enn å ikke gjøre det. Har også gitt beskjed om at om det blir slutt nå kan vi ikke ha kontakt. Det klarer ikke jeg. Han sier at om vi bryter kontakten nå blir det vanskelig å gjenoppta den senere. Hva skal jeg gjøre?! Stå på mitt eller la han få det som han vil?!

Han må kunne ta et valg! Kan ikke holde på frem og tilbake slik og utnytte deg. Du er et menneske med følelser og det bør han respektere. Synes du skal be han om å bestemme seg for hva han vil. Enten må han prøve eller så får han gå! Stakkrs deg❤️ sender deg en god klem og håper dere finner ut av det❤️

Å ikke ha kontakt blir jo vanskelig når dere venter barn sammen, men han må ta et valg om hva han vil med deg.

Hvordan forholder han seg til at du er gravid, da? Jeg mener at han ikke kan tvinge deg til å holde kontakten hvis det gjør ting verre for deg. Det viktigste er deg og dine følelser. Han må bestemme seg for hva han vil, og virker ikke helt som om han klarer å bestemme seg når han fortsatt vil ha kontakt.

Han forholder seg ikke til det. Han vil kanskje være med på ul og fødsel. Ikke noe utenom det.kanskje annahver hele når ungen er født. Han tar ikke kontakt om ikke jeg har gjort det først. Prøver å si til han at skal han ha kontakt må han vise interesse. Prøver å være den voksne av oss og heve meg over følelsene mine for han. Men det letteste hadde absolutt vært null kontakt.

Dere må jo ha kontakt hvis dere venter barn sammen. Men uteom det ville jeg gitt han litt fred. La ting synke litt inn,men gi beskjed om at ingen kontakt ikke går, for han skal bli fat.

Når han er sånn så syns jeg du skal la være å ta kontakt med han, og så ser du hvordan det går. Kanskje det kan hjelpe deg til å komme over han, da vil nok ting bli mye lettere for deg emosjonelt. Skjønner at kontakten må være der når man får barn sammen, men det får være opp til han også. Om ikke han tar kontakt, vel da ville jeg gjort ting alene. Men det er nå meg.

Jeg er i samme situasjon som deg nå, og skjønner hvor vanskelig og ikke minst kjedelig dette kan være. Jeg var av og på med BF i et år før jeg ble gravid, og jeg har fortsatt følelser for han. Han endrer også mening hele tiden, og det er slitsomt. Jeg ba han holde seg unna til han har bestemt seg helt, og sa at han eventuelt må gi meg litt tid til å komme meg litt videre. Han ble veldig misfornøyd siden vi venter ett barn sammen. Vi lagde etterhvert en avtale at vi ikke har kontakt en stund, og at vi ble enige om å gjøre ting felles som å handle til barnet og slike ting sammen når jeg føler meg klar for det. Syns det er kjempe viktig at du står på ditt om du trenger pause fra han og ikke kontakt på en stund, men om han er interessert i barnet bør du også prøve og inkludere han om du ikke tar skade av det :) Håper alt ordner seg for deg :)

Back
Topp