Gravid og ri på hest?

¤Luga¤

Gift med forumet
Er det dumt? I så fall på hvilken måte?

Etter fødsel tror jeg vel ikke det er så lurt med en gang.[&:] Men, hvor lenge etter kan man det? Noen hestefolk her som vet?

Har sååå lyst til å gjenoppta den gamle intr[:)]

ORIGINAL: Suppadura

Ret fysisk skal det vre helt ok, om du ikke har komplikasjoner av noen slag.
Men det er jo en risiko da, så får man jo selv vurdere om man vil t den risikoen eller ikke...

Er sånn jeg også tenker men risiko for hva da liksom? Tidlig fødsel? Skade barnet? Skade seg  selv?

Skjønner jo at det så klart er farlig om man faller av da...

jeg ridde helt fram til jeg var nesten 6 mnd, sluttet da pga ryggen, men som kine sier er mine hester oxo pokker så trygge. (islandshest) men legen min sa at er musklene dine vant til og ri kan du ri viss hesten er trygg og du stoler på den, er du ikke vant til det ville jeg holdt meg unna! jeg hadde heller ikke turt og sette meg opp på en fremmed hest om jeg ikke kjente hesten fra før, for du kan skade barnet om du detter av!

Jeg red til jeg var i 5. måned jeg[:)] Det er ikke farlig å ri,så lenge du føler på kroppen selv at det er greit! Det som er farlig er hvis du skulle dette av og slå deg! Selve ridingen er ikke farlig(MEN anbefales ikke altfor ville ritt da[;)]) Jeg tok det selvsagt roligere under graviditeten,selv om jeg travet og galopperte.
Red igjen 5 uker etter fødselen,men jeg hadde hastesnitt,derfor turte jeg ikke ri før.

Takk for svar!

Helt uaktuelt for meg å begynne å ri nå uansett, litt for lenge siden sist. Bare tenkt litt på hva som egentlig er farlig.

Men, etter fødsel derimot! Det har jeg skikkelig lyst til[:)][:)]

å begynne å ri når man er gravid er ikke så lurt...det er veldig tungt for kroppen.er man erfaren sa legen til meg at jeg måtte bare ri.Men det er jo en risiko uansett hvor snill og rolig hest man har.en risiko er det helt i begynnelsen av svangerskapet da det kan bli en del dunk og slik.

Jeg valgte å ikke ri mens jeg var gravid...fikk bekkenløsning å ridde ikke før snuppa var 3mnd.

Er ikke gravid men tror jeg kommer til å ri forsiktig når jeg forhåpentligvis blir gravid...[:)]

jeg ville ikke gjort det[&:] selv om alt er bra med henne der inne[;)] legen min sa jeg burde la det vøre til etter fødselen. men tror det må bli litt dom hvordan du føler det jeg[:D][:D][:D]

Back
Topp