Bkno7952270
Andre møte med forumet
jeg fant ut for en stund siden at jeg er gravid. Jeg gikk på p piller, så ikke planlagt. Jeg ble veldig glad når jeg så testen, og gledet meg og så frem til alt. Men nå føler jeg meg likegyldig og har panikk føles det som. Tenker på alt. Som: er jeg klar for å gi opp livet med bare meg og kjæresten? er jeg klar for at hele livet skal forandres? Jeg er usikker på om jeg er klar for å gi opp livet med bare meg og kjæresten fordi vi har det ganske fint sånn som vi har det nå og det bare føles ekstremt skummelt og vemodig. Er dette vanlige tanker? Går det over? Jeg kjenner ingen jeg kan snakke med om dette. Er det mest ansvarlig å ta abort, er det panikk og det går over? Jeg har så mange spørsmål. Er dette vanlige følelser og tanker eller er det et ekte tegn på at jeg ikke er klar? Jeg gråter mye fordi jeg vil veldig ett sekund, og gleder meg. Og plutselig kommer jeg på at det aldri blir bare meg og kjæresten igjen, og vi «mister» den tiden med bare oss, og da får jeg panikk igjen og gråter masse. Er så fortvilet og forvirret og redd og gjør ikke annet enn å grine. Ombestemmer meg annen hvert sekund føles det som. Ene sekundet er sjalu på de som har barn, også tenker jeg at jeg kommer til å bli sjalu på de som ikke har barn. Føler det er noe forferdelig galt med meg
Jeg forsøker også å fortelle meg selv at jeg forhåpentligvis krisemaksimerer en del, og at mye av det jeg sørger over å miste sannsynligvis ikke blir borte bare fordi man får barn!