Bkno3960250
Første møte med forumet
Nettopp testet positivt og livredd. Veksler mellom å være litt glad til å få fullstendig panikk. Klump i magen, hyperventilerer. Går fra å tenke på det som min baby til at jeg nesten håper på en spontanabort slik at jeg slipper å ta stilling til det. Har ikke lyst til å ta abort, men merker at jeg er skikkelig redd for hvordan livet kommer til å endre seg. Har alltid hatt inntrykk av det er helt ubeskrivelig slitsomt med barn, selv når det er høyt ønsket. «Bare vent, nyt de siste månedene med frihet» osv går igjen i diverse forumer og samtaler. Har samboer, hus og grei økonomi så frykten min har ikke noe med det å gjøre. Føler meg for ung, fyller 26 i år. Vet dette egentlig ikke er ungt biologisk sett, men i mitt miljø er det det. Vet at folk kommer til å spørre om jeg er sikker, sikker på graviditeten, sikker på ham, på livet generelt og på det eventuelle valget jeg tar. Jeg er ikke sikker på noen ting. Blir man egentlig helt sikker noen gang? Føler meg skvist opp i et hjørne. Har det egentlig bra, men kjenner jeg er på nippet til å få en eksistensiell krise pgav dette. Noen som har følt på samme type panikk, men som likevel fikk graviditeten til å bli noe positivt?