Gravid og redd etter å ha røykt (sterk) marijuana

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Hei,

Jeg oppdaget i dag at jeg er gravid, sannsynligvis ca 5 uker på vei. For 2 uker siden røykte jeg marijuana, rent (uten å blande i tobakk). Dette var et engangstilfelle. Jeg ble veldig fjern og så dårlig at jeg besvimte, var borte i ca 1 min. Nå er jeg livredd for at jeg kan ha skadet embryoet, siden denne røyken var såpass sterk. Tror dette stoffet henger igjen i kroppen en stund etterpå. Om ikke dere kan svare meg på dette, kan dere gi meg kontaktinfo på noen som kan? Stoler ikke på at fastlegen min kan nok om akkurat dette. Jeg lever ellers sunt, trener og har drukket lite alkohol denne perioden. Er 29 år.

Har dessverre ikke svar på om/hvor skadelig det er. Men jeg ville tatt kontakt med en jordmor jeg, de har ofte bedre tid en legene. Dersom su bor i en by kan det hende de har forsterket helsestasjon? Håper du finner noen å prate med :-)

Hei!

Så flott at du tar tak i dette og at du søker svar og hjelp!
Jeg vet veldig lite om akkurat dette - vanligvis er det jordmødre og fødselsleger med spesialkompetanse på dette område som sitter inne med svarene.
Kontakt jormortjenesten i din kommune og be om en konsultasjon snarest mulig. Hun kan hjelpe deg videre i systemet og guide deg på veien videre.

Og selv om du helt sikkert vet om det, så er det alfa og omega nå at du IKKE bruker/misbruker noen former for rusmidler. Det lille fosteret i magen din er helt aldeles avhengig av deg :-)

Masse lykke til videre.
Venlig hilsen fra jordmor Ragna.

Hei!

Så flott at du tar tak i dette og at du søker svar og hjelp!
Jeg vet veldig lite om akkurat dette - vanligvis er det jordmødre og fødselsleger med spesialkompetanse på dette område som sitter inne med svarene.
Kontakt jormortjenesten i din kommune og be om en konsultasjon snarest mulig. Hun kan hjelpe deg videre i systemet og guide deg på veien videre.

Og selv om du helt sikkert vet om det, så er det alfa og omega nå at du IKKE bruker/misbruker noen former for rusmidler. Det lille fosteret i magen din er helt aldeles avhengig av deg :-)

Masse lykke til videre.
Venlig hilsen fra jordmor Ragna.

Back
Topp