Gravid og røykeslutt...

Memme

Glad i forumet
Uff og jeg sliter nå. Kjenner jo ikke noe til spiren i magen heller og da blir det jo enda vanskligere....Har klart å holde meg men fy f... så VANSKELIG!!!!Er det noen som har noen gode råd til meg??[&:][&:][&:]

Jeg røyka da jeg fant ut at jeg var gravid, men slutta på timen... Jeg var bare heldig som klatre det. Vet ikke om noe tips egentlig....

tenk på barnet ditt hver gang du har lyst på røyk. Det er visst bevist at barnet kan få kramper når moren røyker, sånn at det ligger og trekker seg sammen i magen. I tillegg kan de få veldig lav fødselsvekt...

Vet ikke om det hjelper, skjønner jo at abstinensene er der, men prøv å fokusere på hvordan barnet ditt sliter hvis du røyker.

Lykke til!!

Klem, m

sluttet å røyke på dagen jeg fikk vite jeg var gravid.. tok meg alltid en sterk tyggyis når jeg fikk lyst på en røyk vet ikke hvor effektivt d er da men.. så drakk jeg veeeldig mye vann... går bra nå men var tungt i begynnelsen.... kan ikke si at suge er 100% borte heller... men alt for nurket[:)]

nei det err jammen meg ikke lett...det vet jeg.men så flink du er som klarer å holde deg.[:)]vist du at hver gang du tar et trekk så vrir den lille seg av avsky.den får små kramper hver gang mor røyker stakkars.[:(]å røyking kan også øke sjansjen for spontan abort å krybbe død!!!

dette klarer du!lykke til.

Ville bare ønske deg lykke til! Større motivasjon enn nå, får du vel neppe.

Lykke til!! Syntes det virker som om du er veldig motivert, så du er så flink atte![:)]

Ønsker deg lykke til!! Dette klarer du kjempebra [:)]
Både samboeren og jeg sluttet på dagen da jeg testet positivt, så vi klarte det heldigvis!
Hadde aldri hatt samvittighet til å røyke mens jeg gikk gravid..

Stå på og husk på at du gjør det for babyen inni deg [:)]

Kos deg skikkelkig med noe du liker. Snop god mat og masse digg! Ikke hele tiden da,men for og feire litt at dette skal du klare oxo blir det en liten trøst på en måte. Eller spis gullerøtter for det skal hjelpe på suget.
Jeg klarte og slutte fordi jeg fikk så dårlig samv så da klarte jeg ikke røyke. Tøft er det! Men det må jo gjøres for de små[:)]

Masse lykke til!!

Jeg drakk masse vann, også trente jeg mye. Var fast bestemt på at jeg ikke skulle røyke mer. Ville vise at dette klarte jeg! Dette går bra!

Lykke til!

Back
Topp