Gravid og rådvill..

Guest
Jeg er i et fast forhold og egentlig veldig lykkelig med kjæresten min. Dessverre har jeg klart av å gjøre noe utrolig dumt og hadde sex med en annen for snart en måned siden. Jeg har gått på pillen, men akkurat i forrige måned var det en uke hvor det skjedde noen forglemmelser, og hvor dette  da også skjedde. Jeg tok en angrepille etter mistaket mitt, og håpet at det ikke ville føre til noe. Jeg hadde sex med kjæresten min både noen dager før og etter dette. Nå har jeg tatt test og den viser at jeg er gravid. Jeg ønsker ikke å få barn med denne andre mannen, men er redd for at hvis jeg tar abort så kommer jeg til å fjerne et barn som egentlig er kjæresten min sitt. Føler ikke jeg kan la han oppdra et barn som ikke er hans. 
Er ingen jeg kan snakke med dette om, så ønsker bare å få noe råd.
Siden jeg hadde sex med kjæresten min noen dager før feilen min, kan det da være at jeg allerede var blitt gravid med han?
 
Hei!
Jeg skjønner godt at dette er en vanskelig situasjon å havne i!
Det er også tøft å skulle forholde seg til dette helt alene! Du trenger absolutt noen å snakke med!
Jeg ville ha tatt kontakt med Amathea i kommunen der du bor, der kan du snakke med jordmødre og veiledere som kanskje kan hjelpe deg å sortere tankene dine.
Det er litt vanskelig å gi deg noe råd over nettet, fordi jeg synes at du trenger å få snakket med en profesjonell snarest mulig.
Jeg kan heller ikke si om dette ER eller IKKE ER den andres eller din partners barn, det er for usikkert, og kan være begges.

Vær så snill å ta kontakt med Amathea eller jordmor/ lege som du kan diskutere dette med, det er en altfor viktig avgjørelse til å ta lett på !
Masse lykke til!

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp