Gravid og pinnekjøtt????

Starlight

Gift med forumet
Jeg har aldri spist pinnekjøtt annet enn på skolekjøkkenet i 6.klasse, så mulig dette er et superdumt spørsmål: Men er det noen grunn til at gravide skal være forsiktige ang å spise pinnekjøtt m tilbehør? 

Spørs vel hvordan du spiser det...
Men alt med måte sier jeg, så fort jeg ser pinnekjøtt noen steder, så skal jeg eta i hvertfall!!![:D]

har ikke hørt noe om det har heller hørt at når du ammer bør du være litt forsiktig for da kan det gå i melken.....

Kan ikkje tenke meg kva som skal vere problemet med pinnekjøtt, bortsett fra at det er veldig salt, så ein må drikke masse vatn til. Men kjøttet er kokt, så det skulle ikkje vere verre enn å spise anna behandla kjøtt. Det er vel berre rått kjøtt ein skal vere forsiktig med?

Har ikke sett noe noested om at man skal være forsiktig med det...
Og gjett hva jeg fikk lyst på nå????
[:D][:D]

ja me to.......

Så bra[:D] Tusen takk for svar, jenter! Er bedt på middag i Stavanger på fredag nemlig og de skal servere pinnekjøtt[:D] Spennende[:D]

ORIGINAL: Starlight

Så bra[:D] Tusen takk for svar, jenter! Er bedt på middag i Stavanger på fredag nemlig og de skal servere pinnekjøtt[:D] Spennende[:D]

Gled deg! Det er kjempegodt!!

Ååååå nå ble jeg sulten[8D]
Fy så godt det hadde vært med pinnekjøtt nå[:D][;)]

Misunner deg må jeg si[;)]

Ååh, så jeg gleder meg til pinnekjøtt!!![:D]

Er det noe med ammingen og pinnekjøtt også? (Isåfall SKAL/MÅ det pumpes her, for pinnekjøtt SKAL/MÅ jeg ha!![;)][:D])

Ikke hørt at det kan være farlig.. er jo sau og jeg har no spist masse fårikål også [:D]
Men heldigvis er jeg ikke gravid på julaften i år.. så slipper egentlig å tenke på det uansett... Men kålrabistappe blir det nok mindre av siden jeg ammer da..... [&:]

ORIGINAL: bebe

Ikke hørt at det kan være farlig.. er jo sau og jeg har no spist masse fårikål også [:D]
Men heldigvis er jeg ikke gravid på julaften i år.. så slipper egentlig å tenke på det uansett... Men kålrabistappe blir det nok mindre av siden jeg ammer da..... [&:]

Ånei! Det er magevondt-produserande det kanskje?! Uff a meg. Kanskje lurt å prøve å pumpe litt den dagen det vert aktuelt. Eg får ikkje pinnekjøtt på julafta i år, for den skal feirast hos min austlandske svigermor. [:(] Ikkje misforstå altså, det blir garantert veldig koselig, men kjem til å savne maten. Skal heller ta det igjen med eit kjempemåltid på nyttårsafta!!

er det ikke noe med at man ikke skal spise pinnekjøtt når man er gravid da?
mente jeg hørte det da jeg var førstegangs og da var jeg gravid om julen så jeg holdt meg iallefall unna....men tror man kan spise det når man har fått baby...

men apropo pinnekjøtt....min tante kom her og sa at hun og mormor hadde spist det igår også...er det sesong for det nå eller er det bare noen som synes det er litt lenge til jul?hehe

ORIGINAL: Babyfabrikken A/S

er det ikke noe med at man ikke skal spise pinnekjøtt når man er gravid da?
mente jeg hørte det da jeg var førstegangs og da var jeg gravid om julen så jeg holdt meg iallefall unna....men tror man kan spise det når man har fått baby...

men apropo pinnekjøtt....min tante kom her og sa at hun og mormor hadde spist det igår også...er det sesong for det nå eller er det bare noen som synes det er litt lenge til jul?hehe

Her i Kristiansand står det store skilt utanfor alle butikkar: Pinnekjøttet har komt!! Ikkje rart ein vert frista. Men har aldri høyrd noko om at ein skal holde seg unna det, nei. Må vere det at saltinnholdet er høgt i så tilfelle - og der kan ein jo passe på sjølv ved å drikke masse vatn.

Back
Topp