Gravid og over 40?

Førstegangsgravid42❤️

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Februarbarna 2023
Førstegangsgravid42❤️ skrev:
Hei! Vet ikke om det er andre tråder her med samme tittel, har ikke sett det. Men vil gjerne komme i kontakt med andre gravide over 40! Selv er jeg 42, og førstegangs gravid! Veldig spent, 12+1 på vei idag. Håper andre joiner med sine opplevelser, og særlig om man har vært på TUL og tatt nipt… jeg skal på TUL/nipt på tirsdag 19.05… lykke til alle mann ❤️

Førstegangsgravid42❤️ skrev:
Hei! Vet ikke om det er andre tråder her med samme tittel, har ikke sett det. Men vil gjerne komme i kontakt med andre gravide over 40! Selv er jeg 42, og førstegangs gravid! Veldig spent, 12+1 på vei idag. Håper andre joiner med sine opplevelser, og særlig om man har vært på TUL og tatt nipt… jeg skal på TUL/nipt på tirsdag 19.05… lykke til alle mann ❤️
Jeg er 40, og venter nr 5. Føler meg litt som en førstegangsgravid da yngste min fyller 12 om noen uker.
Jeg var på tidlig ul på onsdag, alt så tipp topp ut der, så jeg går og tripper mens jeg venter på resultatene på nipt. 13+4 i dag.

Jeg er 40, og venter nr 5. Føler meg litt som en førstegangsgravid da yngste min fyller 12 om noen uker.
Jeg var på tidlig ul på onsdag, alt så tipp topp ut der, så jeg går og tripper mens jeg venter på resultatene på nipt. 13+4 i dag.
Wow, ja nr 5! Da har du mye erfaring! Bra alt så bra ut på UL

Over 40 her også, føler meg mye yngre:angelic:
Har vært på tre tul med NIPT-testen og alle prøver så bra ut. Men nå kommer dette egget fra noen under 30år(donasjon).
Vi har ventet lenge på dette miraklet og mistet flere ganger enn vi har fingre, men nå ser det ut til at det blir baby på oss også.
Er 14+6 i dag, formen er perfekt så langt hvis en ser bort fra mye angst og redsel for å miste. Jeg er medium ok trent fra før med noen kg ekstra, så vil si jeg egentlig er i ok fysisk form til å være voksen..

Last edited:
Over 40 her også, føler meg mye yngre:angelic:
Har vært på tre tul med NIPT-testen og alle prøver så bra ut. Men nå kommer dette egget fra noen under 30år(donasjon).
Vi har ventet 6år på dette miraklet og mistet flere ganger enn vi har fingre, men nå ser det ut til at det blir baby på oss også.
Er 14+6 i dag, formen er perfekt så langt hvis en ser bort fra mye angst og redsel for å miste. Jeg er medium ok trent fra før med noen kg ekstra, så vil si jeg egentlig er i ok fysisk form til å være over 40år.
Godt å høre at du endelig er gravid og alt ser ut til å gå bra! Tre TU! Ja det var mange, 3 nipt tester og? Jeg er og litt overvektig, men går turer hver dag og føler meg i god form. Er du 40 eller endre? Jeg har en søster på 44 som har prøvd IVF flere gg og hatt 2 spontanaborter, prøver siste gg nå i sommer (gentester eggene i Danmark). Hvis det ikke går nå vurderer hun donoregg. Hva er din opplevelse med donoregg? Hadde du «dårlige» verdier? Eller bare satt det ikke? Lykke til ihvertfall, krysser fingrene for deg

Wow, ja nr 5! Da har du mye erfaring! Bra alt så bra ut på UL
Joda, har god erfaring og er utdannet barsel og barnepleier. Vi har forsøkt på nr 5 i 9 år nå, og desverre mistet 4 ganger, den ene gangen tvillinger. Jeg har hatt 3 tidlige ul pga forhistorie med sa, og er veldig redd for at noe skal gå galt, men denne gangen ser alt ut som det skal, så vi har begynt å tørre glede oss til januar :Heartbigred

Joda, har god erfaring og er utdannet barsel og barnepleier. Vi har forsøkt på nr 5 i 9 år nå, og desverre mistet 4 ganger, den ene gangen tvillinger. Jeg har hatt 3 tidlige ul pga forhistorie med sa, og er veldig redd for at noe skal gå galt, men denne gangen ser alt ut som det skal, så vi har begynt å tørre glede oss til januar :Heartbigred
Skulle ønske man fortsatt kunne «like» med hjerter. Jeg er en del yngre og førstegangs, men kjenner meg veldig igjen i det du skriver om frykten for at det skal gå galt. Hatt tre tidlige ul selv pga forhistorie med sa, og frykten slipper liksom ikke helt selv om jeg også begynner å tro på at dette går veien nå. Vondt å høre om alt dere har måttet gå gjennom de siste årene, men godt å høre at alt ser bra ut denne gangen!<3

Lykke til til dere alle, både førstegangs og femtegangs :) Håper TUL, NIPT og alt annet går strålende.

Skulle ønske man fortsatt kunne «like» med hjerter. Jeg er en del yngre og førstegangs, men kjenner meg veldig igjen i det du skriver om frykten for at det skal gå galt. Hatt tre tidlige ul selv pga forhistorie med sa, og frykten slipper liksom ikke helt selv om jeg også begynner å tro på at dette går veien nå. Vondt å høre om alt dere har måttet gå gjennom de siste årene, men godt å høre at alt ser bra ut denne gangen!<3

Lykke til til dere alle, både førstegangs og femtegangs :) Håper TUL, NIPT og alt annet går strålende.
:Heartbigred :Heartbigred :Heartbigred :Heartbigred :Heartbigredmasse lykke til til deg og alle andre her inne og.

Hei jeg er 41 år og venter nr 3 i januar❤️ 14+2. godt at det er andre også over 40år. Var på Tul forrige ule og venter spent resultat
Gratulerer! Venter på nipt? Men alt så bra ut på TUL? Da går det sikkert bra! Jeg er spent på min TUL/nipt i overimorgen.. hadde en TUL i uke 10+1, og alt så strålende ut da, så krysser fingre og tær ❤️

Vil dele noe med dere alle, var inne på februar 2023 forumet og så denne «miscarriage calculator», som var veldig oppløftende! Bare plott inn din info (alder, tidl SA/fødsler, høyde, vekt) og kos deg med de gode oddsene ❤️

Gratulerer! Venter på nipt? Men alt så bra ut på TUL? Da går det sikkert bra! Jeg er spent på min TUL/nipt i overimorgen.. hadde en TUL i uke 10+1, og alt så strålende ut da, så krysser fingre og tær ❤️
Tusen takk❤️ Ja venter på nipt testen og alt så fint ut på ultralyd. I Januar hadde jeg en MA så krysser fingreneJa håper det går fint med deg❤️❤️

Jeg starter denne graviditet med litt høyt blodtrykk.. sånn 140/70 altså overtrykk litt høyt. Hver gang jeg skal måle blodtrykket går pulsen rett opp. Noen i samme situasjon,? Vet ikke om det er fordi jeg nå er over 40? Men tenker jo endel på det også mtp på svangerskapsforgiftning.. noen andre som har det slik?❤️

Jeg starter denne graviditet med litt høyt blodtrykk.. sånn 140/70 altså overtrykk litt høyt. Hver gang jeg skal måle blodtrykket går pulsen rett opp. Noen i samme situasjon,? Vet ikke om det er fordi jeg nå er over 40? Men tenker jo endel på det også mtp på svangerskapsforgiftning.. noen andre som har det slik?❤️
Skjønner det godt! Jeg hadde faktisk lavt blodtrykk på den første undersøkelsen hos FL, men vet fra tidligere erfaringer m blodtrykk at man kan få målt høyt blodtrykk fordi man er nervøs for høyt blodtrykk! Kalles «white coat» effekt i usa (hvit frakk- lege frakk effekten). Så det er ganske vanlig. Og 140/70 er jo ikke veldig høyt da. Så ville ikke uroet meg veldig. Men jeg tenker også på sånne ting, og svangerskapsdiabetes (søsteren min hadde det). Men mest av alt er jeg nervøs for nipten nå… men vi har jo blitt litt «vant» med det så langt i graviditeten, at alltid noe å være nervøs/redd fir! Første milepæl jeg ville komme til var uke 8, for hørte det var tryggere (mindre sjanse for SA) etter uke 8, og så uke 12, og så nå TUL nr 2 og nipt… og så hver uke for uke, til uke 23/24 (hvor barnet er overlevelsesdyktig hvis det blir tidlig fødsel… søsteren min sa det til meg tidlig i graviditeten, at når jeg sa gledet meg til forbundne 12, sa hun ja men etter det er det noe nytt å bekymre seg for og når man får barnet begynner der jo virkelig! Kanskje en måte å få oss til å bli vant med å bekymre oss, denne graviditeten?

Jeg har hørt at noen får høyt blodtrykk når de er hos legen (pga. stress). Hun ene fikk låne apparatet med hjem over helgen, og da var det helt normalt.

Be om 24-timers måling, du

Back
Topp