Gravid?, og nyutdannet

Guttemamma82

Forumet er livet
VIP
hei hei.... jeg er ikke gravid (tror jeg da) . Men jeg har veldig lyst på barn nå i nærmeste fremtid. Jeg er ferdig utdannet nå neste uke. Om jeg skulle være gravid nå, får jeg da fødselspenger og betalt permisjon? Jeg har fått fast jobb fra august, og skulle da rekke å jobbe 6 mnd før permisjonen... så sant jeg holde rmeg sprek under svangerskapet da..... så etter mine beregninger skal dette gå bra.... men gjelder det bare om man har vært ansatt ett sted de siste 6 mnd, eller kan man ha vært ansatt som sommervikar et sted og et annet sted fra høsten? om dere skjønner..

_____________________________
 
Vet ikke helt der[&:], men snakk eller ring til trygdekontoret, de vet og hjelper deg.[;)]
 
ja men den engangsstønaden er ikke akurat det samme som full lønn da.... jeg skal begynne å jobbe i en 82 prosent stilling fra august... men jeg skal ha opplæring før det, så blir vel ansatt fra da av.... skal nok klarre å være ansatt 6 mnd da... hadde vært kjipt om det skulle stå på en måned liksom.
 
En jobb er en jobb... Så om du først er "sommervikar" og deretter får fast stilling,så skal det holde det og!
Er isåfall den siste jobben de regner ut fødselspenger fra også...
Om du er sprek eller ei i formen har ikke mye å si,for om du begynner i jobben og finner ut at du ikke greier å mestre det-så kan en bli sykemeldt. Og da har du fremdeles inntekt og krav på fødselspenger.
Men så klart for det stedet du har fått stillingen,så vil det nok lønne seg å stå på og vise at du ønsker å komme tilbake dit etter endt permisjon![;)]
Uansett,lykke til...
 
godt å høre. Så det har ikke noe å si at jeg i sommer skal jobbe et helt annet sted enn fra høsten? det kommer ann på tjente penger og hvor mye jeg har jobba uavhengig av om det har vært på to steder da??
 
Etter det jeg vet ja![;)]
Kan jo være kjekt å ha arbeidskontrakt å vise til da.
For da har du jo svart på hvitt at du har vært i arbeide...
For å få fødselspenger må du ha arbeidet 6 av de siste 10mnd!
Så det skal du nok også da greie på den nye arbeidsplassen din.
Fremdeles,lykke til!!![:D]
 
Bare hyggelig du...[;)]
Prøver å svare på det jeg vet noe om.
Hvor på Østlandet holder du til?
 
Back
Topp