Jordbærlakris
Andre møte med forumet
Hei!
Jeg skal starte i ny jobb 1.februar. Jobben er på småbarnsavdeling i barnehagen, 100 % stilling. Jeg fant ut at jeg var gravid for mindre enn en uke siden og er i dag 4+1. Sluttet på pillen for 6 mnd siden og på PP4 klaffet det. Så her sitter jeg gravid og med ny jobb. Hadde ikke trodd jeg skulle bli gravid så fort, så ble veldig overrasket, men positivt overrasket. Ønsker jo dette ganske sterkt
Men kjenner jeg gruer meg til å starte i ny jobb nå som jeg er gravid. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Tenk om jeg blir dårlig, så dårlig at jeg må sykmeldes? Og det vil jo ikke ses på som positivt i ny jobb vil jeg tro. Og så er jeg kjempeusikker på om jeg skal si noe eller la være. Vet jo ikke hvordan det kan gå. Men jeg tenker at det kan være greit å si fra og, så de kanskje vet grunnen til at man kanskje ikke er helt tilstedeværende en dag eller må være hjemme. Jeg håper jo jeg slipper å sykmeldes så tidlig, men man vet jo aldri. Dette er første gangen jeg er gravid. Så alt er veldig nytt og skummelt, og ikke minst spennende
Er 27 år, så er jo i fasen hvor mange stifter familie. Så sånn sett så burde det jo heller ikke komme som et sjokk for sjefen. Men jeg er VELDIG nervøs for å si det, og lurer på hvor lenge man skal vente osv. Kjenner veldig på at jeg gruer meg litt til å starte å jobbe nå. Dette blir hektisk og krevende! I tillegg er jeg student (ferdig til våren). Det er bare samlingsbasert da, så er på skolen annenhver fredag og det er mye selvstudium. Kjenner det skal bli mye å gjøre nå fremover. Så er litt spent på dette. Men dette barnet er så ønsket, og jeg er så lykkelig for å bli gravid. Men er bare redd for hva arbeidsgiver vil si
Her kommer jeg liksom, skal starte i ny jobb, 100 % og så er jeg gravid
Hva tenker dere? Hvordan ville dere gått frem?
Jeg skal starte i ny jobb 1.februar. Jobben er på småbarnsavdeling i barnehagen, 100 % stilling. Jeg fant ut at jeg var gravid for mindre enn en uke siden og er i dag 4+1. Sluttet på pillen for 6 mnd siden og på PP4 klaffet det. Så her sitter jeg gravid og med ny jobb. Hadde ikke trodd jeg skulle bli gravid så fort, så ble veldig overrasket, men positivt overrasket. Ønsker jo dette ganske sterkt