• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Gravid og ny jobb

LinnSukkerspinn

Glad i forumet
Jeg er gravid i uke 12.
Nylig fått meg fast jobb. Begynner i opplæring nå i juni og fast turnus fra juli.

Liten arbeidsplass med små forhold.

Ikke fortalt om svangerskapet på intervjuet. Falt seg ikke naturlig. Nå lurer jeg veldig på når jeg skal fortelle det til sjefen og ikke minst hvordan ...

Kjempe takknemlig for gode tips og råd <3

Ble gravid nå rett før jeg begynte i ny jobb. Fortalte det rundt uke 15 selv om det ikke vises ennå. Var så urolig for deres reaksjon, og ikke minst at dette var en prosjektstilling på 18 mnd. Satt meg ned på kontoret til sjefene og begynte med å si at jeg hadde gruet meg til å si det.. fortalte om situasjonen og det gikk over all forventning :-) sjefene sa at jeg var lur som ble gravid så ung og at de gledet seg til å følge meg under graviditeten :-) fikk masse klemmer og gratulasjoner. De sa og at de skulle gjøre alt for at jeg skulle jobbe under gode forhold og at de håpte på et friskt svangerskap :-) kunne ikke bedt om bedre sjefer, det gjorde meg godt :-) du får ha lykke til med å fortelle, blir sikkert ikke så ille som du tror:-)

Man må ikke si det før 3 mnd før permisjon. Så jeg hadde ikke sagt noe før det vises..

Takk jenter.
Er tynn som en flis og er ikke første svangerskap så det viser egentlig litt allerede. Men går jo an å unngå inntilsittende klær osv ;)
men regner med å måtte si det kanskje snart. Går sikkert bra men uff, gruer meg :/

Ble gravid nå rett før jeg begynte i ny jobb. Fortalte det rundt uke 15 selv om det ikke vises ennå. Var så urolig for deres reaksjon, og ikke minst at dette var en prosjektstilling på 18 mnd. Satt meg ned på kontoret til sjefene og begynte med å si at jeg hadde gruet meg til å si det.. fortalte om situasjonen og det gikk over all forventning :-) sjefene sa at jeg var lur som ble gravid så ung og at de gledet seg til å følge meg under graviditeten :-) fikk masse klemmer og gratulasjoner. De sa og at de skulle gjøre alt for at jeg skulle jobbe under gode forhold og at de håpte på et friskt svangerskap :-) kunne ikke bedt om bedre sjefer, det gjorde meg godt :-) du får ha lykke til med å fortelle, blir sikkert ikke så ille som du tror:-)

Så utrolig bra at sjefene tok det så positivt. :) Jeg fant ut av at jeg var gravid 3 dager etter jeg hadde startet i ny jobb. Tror jeg sa ifra da jeg var 4-5 måneder på vei. Gruet meg noe helt forferdelig! Synes sjefen tok det litt dårlig egentlig, og gruer meg allerede til neste gang jeg må fortelle det hvis jeg blir gravid igjen og jobber samme sted. Men på en annen måte prøver jeg bare å tenke at de egentlig ikke har noe med det å gjøre, selvom det er vanskelig.

Back
Topp