Gravid og "ny"jobb

Heffa

Første møte med forumet
Idag fikk jeg endelig skrive under på fast kontrakt i barnehagen jeg jobber i, denne har jeg ventet på lenge! er 7-8 uker på vei ca, og har ikke turt å si noe til noen på jobben enda, fordi sjefen sa hun håpte jeg ikke hadde tenkt å bli gravid med det første, for det hadde hun ikke råd til.. (privat barnehage) .. Nå har jeg ikke noe særlig lyst til å fortelle noen om graviditeten, men må jo det før magen spretter ut! Får så dårlig samvittighet, selv om det overhode ikke er mitt problem om hun har råd eller ikke! Hvordan skal jeg si det til sjefen og di andre uten at jeg trenger å grave meg under jorda? :/

kristin1986 skrev:
hu har ikke krav på å vite noe før 3mnd før permisjon heller..

Men du kan jo si noe iallfall etter 3 mnd, om du føler for det, og du kan jo også nevne at dette kom som ett "sjokk" og var helt uplanlagt (A)

jobber også i privat bhg. be de om å søke til nav, så kan de få innfridd fritak for alt som du er borte fra jobben i forbindelse med graviditeten.

Tommeliten skrev:
jobber også i privat bhg. be de om å søke til nav, så kan de få innfridd fritak for alt som du er borte fra jobben i forbindelse med graviditeten.

dette stemmer, om du blir sykemeldt til og fra, kan alle utbetingene fra nav komme fra dag 1. Men jeg forstår deg kjempegodt, ikke noe gøy situasjon. Men sånn er det bare ingen har rett til å diskriminere noen frodi de er gravide, så du hadde sånn sett ingen plitk til å informere om graviditeten.

Back
Topp