Gravid og nettopp ferdigutdannet

Lykketrollet

Andre møte med forumet
Håper noen kan hjelpe meg.... Har nettopp funnet ut at jeg er gravid og er selvfølgelig veldig lykkelig over det. Problemet er bare at jeg har studert de siste årene og er ferdig med utdannelsen til sommeren.

Regner ikke med at noen er overivrige etter å ansette en som er gravid, men jeg håper å kunne jobbe i sommerferien og så lenge jeg klarer frem til termin. Noen som er eller har vært i samme situasjon? Hvilke økonomiske rettigheter har jeg? I og med at jeg er student, har jeg jo ikke hatt noen nevneverdig inntekt (foruten sommerjobb) de siste årene. Veldig glad for svar!!
 
Grattis da![;)]
Skal vel være noen spesielle ting du skla ha krav på i og med at du har vært student,ikke helt sikker men...
Uansett så har du krav på engangsstønad (som du må søke om),denne har alle som ikke har opptjent seg rett til permisjon rett på å få!
Beløpet utgjør i overkant av 30.000,-
For å greie seg litt bedre økonomisk kan man jo f.eks sette denne inn på konto,og ha en fast utbetaling av dette...På 1 år så blir det litt mer enn 2500,-pr mnd![;)]
 
Gratulerer![:)]

Jeg var i samme situasjon i fjor. Jeg var student, og ble ferdig med utdannelsen min i mai, og dattera mi ble født i september. Jeg hadde sommerjobb i fjor sommer, men fikk meg ikke "ordentlig" jobb. Prøvde ikke så hardt heller, for det var ingen ledige stillinger her jeg bor. var kun på et jobbintervju, men det så tidlig i svangerskapet at det ikke syntes at jeg var gravid.

Du har som hun over skriver, rett på engangsstønad. Men det var desverre alt jeg fikk.. Hørte på trygdekontoret om det var spesielle rettigheter siden jeg hadde vært student rett før fødselen, men det var det visst ikke.
Men vi har klart oss bra på samboers inntekt, så jeg er fremdeles hjemmevæernde med gojenta som nå er 7 mnd. [:D]