Gravid og navlepiercing (!)

M-hus

Andre møte med forumet
Hei! Har piercing i navlen, hatt dette i ca 8 år. Er gravid i 4. måned og har ennå ikke fått så mye mage. Noen med erfaring ift dette? Ser for meg at jeg kommer til å få arr når magen blir stor. Når bør jeg fjerne piercingen? Spiller det noen rolle ift størrelsen på "arret" når jeg velger ta den ut? Hullet kommer nok ikke til å gro igjen så fort...

Jeg tok ut min når jeg var ca 5 mnd gravid, satte den inn igjen etter fødselen[:)] No problemo[;)]

Jeg tror at om man får arr så får man det antakelig uansett, huden der er jo blitt skadet pga arrvevet rundt piercingen. Jeg hadde min i til jeg var i noen og tredevte uke, da føltes huden så stram at jeg kunne se og kjenne hele stanga gjennom huden. Fikk ingen arr, og satte den tilbake da vi kom hjem fra sykehuset.

jeg hadde ikke min i, og jeg fikk sykt arr :\

hadde med nr 1... tok ut da jeg var ca 8 uker på vei, hadde omtrent ikke mage, men fikk et ganske stygt arr som såg ut som en playboy-kanin:P

så kom nr 2,, var stooor med han, kaninen forsvant gitt[8D]

Jeg tok ut navlepiercingen med en gang jeg ble gravid med føste barn! Å det ble et stort arr! Å nå når jeg fikk andre barnet ble arret enda større å styggere [&:] (selv om jeg ikke har hatt noe i etter jeg tok den ut før første barn!!)

Skal aldri sette den inn igjen da.. føler at det var noe for meg når jeg var 16 å hadde stram mage! Men nå, selv om magen begynner å forsvinne er det ikke noe for meg! (+ står ABSLOUT ikke i stil med strekkmerker [8D])
2 barns mamma med navlepiercing og stasjonsvogn! Nope! Går ikke å viser magen utenom når jeg har bikini på uansett [8D]

Takk for alle svar :) Kjekt å høre om andres erfaringer. Får vel bare ta den ut snart og ta det som det kommer... :)

Jeg tok nesten piercing i navlen. Altså, da jeg var 15 skulle venninna mi pierce meg, det endte med at jeg besvimte etter at hun stakk den andre gangen, så vi droppa det [:D] Fikk ikke noe merker etterpå, men etter svangerskapet fikk jeg to strekkmerker akkurat der hun stakk. Så arr får man uansett, tror jeg [:-]

fikk arr ja, og har en hengeflik ell hva jeg kan kalle d - huden piercingen sitter i henger[:'(] men skal inn å ta bukplastikk, så da fikser de vel d også, så får jeg heller dra å ta ny piercing etterpå.... selv om jeg er 2barnsmor og har stasjonsvogn[8D]

ORIGINAL: .meta.

Jeg tok ut min når jeg var ca 5 mnd gravid, satte den inn igjen etter fødselen[:)] No problemo[;)]

Jepp[:D]

jeg har også, lurer på når jeg skal ta min ut... regner ikke med jeg kan gå med den til fødsel, hehe!

Ta den ut så fort som mulig er mitt råd. Jeg tok den ikke ut før i 7`ende mnd i første svangerskapet mitt og jeg fikk et stygt arr.[:-] Hullet grodde ikke igjen, var kun dannet seg en hinne som var lett å få smykket gjennom.

Jeg hadde hatt min navlepiercing i ca 4 år da jeg ble gravid. Hadde termin i februar, og jeg tror jeg tok ut piercingen like like etter jul. Magehuden føltes så stram at jeg kunne se hele stanga gjennom huden.

Fikk ikke noe arr eller ekstra strekkmerker rundt piercingen (og jeg fikk strekkmerker over HELE kroppen da jeg gikk gravid), og tok i piercingen uten problemer da jeg kom hjem fra sykehuset.

Jeg tror at om man vil unngå disse arrene så nytter det ikke å ta ut piercingen mens man er gravid, huden er jo allerede "skadd" og litt strammere der pga arrvevet. Så om man får arr der eller ikke blir nok lite påvirket av hvor lenge man har i piercingen. Og disse gravidpiercingene, de er vel bare lengre enn standard-størrelsen, så det hadde ikke hjulpet meg noe i alle fall.

Ville bare sett det ann selv. [:)]

jeg hadde i min begge svangerskapene til ca uke 35.
da tok jeg den ut.
det første jeg gjorde da jeg kom fra sykehuset var å sette den i igjen.
har gått gravid to ganger og ingen arr. bare litt løsere hud over stanga der men det syntes egentlig ikke[:)]

Hatt navelpiercing i 12 år, men har ikke tatt ut smykket enda. Magen begynner å bli stor, men har ingen planer om å ta den ut enda. Har ikke noen strekkmerker enda heller, så jeg ser det ann [:)]
Men jeg undrer meg hvordan tattoveringen rundt navlen blir etter graviditeten.. [:-]

tok den aldri ut jeg. det gikk bra det. skjedde ingenting med den.

Jeg hadde i piercingen under hele svangerskapet, og det ble ikke noen forskjell etter jeg hadde født og magen var borte[:)]

Back
Topp