Gravid og NAV.

Micha

Betatt av forumet
Når burde man starte å bykse seg igjennom nav papirer og systemer?! Starter relativt i tide sistgang, men de skal ikke gjøre det lett så holdt på nesten helt frem til ungen var ute.

Flere som syntes dette er tungvindt? Spurte om hjelp fra NAV. Til å forklare å få råd/tips for hvordan du går frem. Men ble møtt med uvitenhet og samme setning du finner skjemaet på nav.no. :bored:

Gjorde det tidlig forrige gang, og det var bra-måtte sende inn om igjen (husker ikke helt hvorfor). Like greit å være ferdig med det ettersom det ofte er lang behandlingstid.

Jeg tror permisjonspapirer først kan sendes inn etter uke 27 (fra 27+0?), for man må ha bekreftelse på at man er ferdig med uke 26, om jeg ikke husker helt feil. Er dessverre sinnsykt lang behandlingstid mange steder, men..

Jeg ville fylt inn på nett! Og sikret meg time til jordmor eller lege rundt 27+0 for å få bekreftelse. Eller bedt de skrive inn den dagen og innom og hentet. Send så raskt som mulig!

Jeg tror permisjonspapirer først kan sendes inn etter uke 27 (fra 27+0?), for man må ha bekreftelse på at man er ferdig med uke 26, om jeg ikke husker helt feil. Er dessverre sinnsykt lang behandlingstid mange steder, men..

Jeg ville fylt inn på nett! Og sikret meg time til jordmor eller lege rundt 27+0 for å få bekreftelse. Eller bedt de skrive inn den dagen og innom og hentet. Send så raskt som mulig!

Det er riktig. Hvis bekreftelsespapirer ikke blir sendt med første gangen, må man søke om igjen :-) Man kunne spørre jordmor om de papirene etter uke 26 :-)

Dette er noe jeg syntes skulle gått igjennom lege eller jordmor/sykehuset. Men at man selv kan dele inn permisjonen. Er så unødvendig for gravide som har så mye hormoner og egentlig nok med seg selv.

Men neida her skal vi få bryne oss på mer. Altså bort ifra permisjonen (lengden og fordeling) hvor mye mer info sitter vi gravide med som ikke lege eller jordmor har fra før. Hadde vært så mye lettere om alt som ble notert hos lege/jordmor automatisk kom til NAV.

Dette er noe jeg syntes skulle gått igjennom lege eller jordmor/sykehuset. Men at man selv kan dele inn permisjonen. Er så unødvendig for gravide som har så mye hormoner og egentlig nok med seg selv.

Men neida her skal vi få bryne oss på mer. Altså bort ifra permisjonen (lengden og fordeling) hvor mye mer info sitter vi gravide med som ikke lege eller jordmor har fra før. Hadde vært så mye lettere om alt som ble notert hos lege/jordmor automatisk kom til NAV.
Alle som har vært innom nav kan skrive under på at dette er barnemat i forhold [emoji6]
Men veldig enig med deg! Sånn at det er sagt!

Jeg jobber i nav selv, på et lokalkontor. Problemet er at ingen på lokalkontor jobber med fødselspermisjon lenger, så ingen der kan svare på spørsmål. Det er altså lite vits å gå til nav-kontor og spørre. Det er bedre å sende melding på nav.no, så buuurde spørsmålet i hvertfall komme til noen som vet noe om det.

Mener det fins en Facebookchat også? Eller tar jeg feil der?

Er så frustrert nå. Er sykemeldt pga bekkenløsningen også fikk jeg brev fra nav der de sier de holder igjen sykepengene for jobben min har ikke sendt inn oppfølgings opplysninger. Har ventet siden den 25 på pengene og i dag datert 29.juli på brevet, så får jeg beskjed. Hvorfor sendte de det ikke før så jobben min kunne fått sendt inn opplysninger slik at jeg fikk pengene noenlunde i tide. ?! Nå står jeg i en liten knipe pga forfall på regninger jeg ikke får betalt til tiden.

Er så frustrert nå. Er sykemeldt pga bekkenløsningen også fikk jeg brev fra nav der de sier de holder igjen sykepengene for jobben min har ikke sendt inn oppfølgings opplysninger. Har ventet siden den 25 på pengene og i dag datert 29.juli på brevet, så får jeg beskjed. Hvorfor sendte de det ikke før så jobben min kunne fått sendt inn opplysninger slik at jeg fikk pengene noenlunde i tide. ?! Nå står jeg i en liten knipe pga forfall på regninger jeg ikke får betalt til tiden.

Helt utrolig! Det må jo være mellom NAV og arbeidsgiver og skal da ikke gå utover deg! Har du snakket med din arbeidsgiver og bedt de sende sporenstreks? Ring direkte til lønningskontoret om sjefen er borte/sløv?

Ja ringte sjefen. Vi skal fikse det på mandag siden hun var i ferie, men kom tilbake på mandag og nav var stengt i dag. Så skal ringe de med en gang på mandag. Og si at nå sitter jeg med sjefen og dere får opplysninger sendt med engang. Og om de kan sette fortgang i prosessen slik at jeg får pengene fort.

Nav Foreldrepenger på Facebook er superflinke. :)

Igjen er det kvalme mellom meg og NAV. Huff nå etter at sjefen har sendt inn oppfølgings opplysninger så ringte jeg de i dag pga ikke fått penger.... de hevder nå at legen min ikke har fylt ut utfyllende nok ang. Min situasjon. Han skrev at jeg ikke kunne jobbe pga bekkenløsningen og utfylte det sammen med meg til stedet hvor vi pratet om behandlingen min hos fysio som ikke hjelper godt nok til å få meg i arbeid +++ og skrev dette også. Nei da "bitcher " ( unnskyld språket) de om at han ikke har fylt ut den medisinske delen. Bekkenløsning går ikke under medisinsk!!! De sa åja du er gravid med bekkenløsning ja. Hmm, men han har ikke fylt ut den medisinske delen. Nei fordi det ikke er en medisinsk sak. Jeg er GRAVID!!!! også skulle vedkommende få min saksbehandler til å ringe meg grunnet at personen var opptatt, skrev ned opplysninger vi snakket om og tok tlf nr mitt. Tror dere saksbehandler ringte opp igjen? Neida. Så nå har jeg gått over en mnd uten penger!!! Er super fortvilet for i skrivet jeg fikk sto det kun at de manglet opplysninger fra sjefen. Og det har de nå fått... og når jeg ringer de så finner de plutselig ut at nei vi skal lage mer kvalme. Fastlegen min sa til og med at han måtte gå igjennom en del punkter med meg for nav krevde det... føler virkelig at jeg ikke blir tatt seriøst av NAV og blir ei filledokke de bare kaster rundt og har det gøy med. Har mest lyst til å grine nå.

Du kan få sosialstønad eller hva det heter for en mnd. Ta med utgifter, inntekter og forklar situasjonen. Jeg har gjort det en gang i desperasjon. Du får bare akkurat det de mener du trenger, men behandlingstiden er rask.

Så slipper du å stresse!

Endelig. Etter 2 mnd uten penger har jeg nå fått pengene fra nav. Etter en kvass og sur melding fra legen min til NAV. Og ettersending av alle sykemeldingene som alt var sendt inn. Heldigvis at sjefen min tar dobbelt opp med kopier. Endelig!!! Vært i kontakt med NAV nå 6-7 ganger.

Endelig. Etter 2 mnd uten penger har jeg nå fått pengene fra nav. Etter en kvass og sur melding fra legen min til NAV. Og ettersending av alle sykemeldingene som alt var sendt inn. Heldigvis at sjefen min tar dobbelt opp med kopier. Endelig!!! Vært i kontakt med NAV nå 6-7 ganger.

Godt det endelig ble orden på sakene!
Er så spent og håper nav godtar min søknad om svangerskapspenger uten problem... Slitsomt å være i kontakt med nav når man egentlig ikke orker.

Back
Topp