Gravid og nattevakt

Meg87

Blir kjent med forumet
Jeg jobber 3 delt turnus på dag, kveld å natt.. Har få nattevakter mn jobber dette av og til. Lurte på om noen andre og gjør det? Jeg synes det begyner å bli veldig slitsomt å jobbe netter ettersom jeg ikke får nok søvn å blir dårlig i slutten av vakten for jeg er så trett. Lurer på om jeg må sykemelde mg fra nettene? Andre i samme sit.?

Arbeidsgiver harkrav på å tilrettelegge for deg. Så om du ikke orker netter er de nødt å gi deg dag eller kveldsvakter i stedet:)

Legen min sa at en ikke sku gå nattevakt etter uke 20.og ja arbeidsgiver er plikta til å tilrettelegge for deg

Helt riktig!
De er lovpålagt til å tilrettelegge for deg. Snakk med lege eller jordmor, og be om at de fyller ut skjema for "tilrettelegging/omplasering ved graviditet =)
Da fyller legen/JM ut hva du kan/ikke kan gjøre så må jobben tilrettelegge ift det =)

Jeg jobber nattevakter innimellom, men jeg er kun tilkallingsvikar og kan selv si nei om jeg ikke orker. Jeg syns det går fint nå, men i starten var jeg utrolig trøtt. 
Jeg har en lite krevende jobb natterstid, så i mitt tilfelle er det ingen fare. 

Er nok fint å høre med arbeidsplassen din og høre om noe tilretteleggelse =) 

Takk for svar :) jeg jobber på sykehus så en nattevakt der kan være veldig krevende og varer i 10 timer. Jeg har en super sjef så jeg får snakke med han da :)

Du har krav på tilrettelegging, alle vil jo at du skal være i jobb, så de vil gjøre det som skal til for å beholde deg der :) 

Meg87 skrev:
Jeg jobber 3 delt turnus på dag, kveld å natt.. Har få nattevakter mn jobber dette av og til. Lurte på om noen andre og gjør det? Jeg synes det begyner å bli veldig slitsomt å jobbe netter ettersom jeg ikke får nok søvn å blir dårlig i slutten av vakten for jeg er så trett. Lurer på om jeg må sykemelde mg fra nettene? Andre i samme sit.?

Jeg jobber kun natt. Har 2 og 3 netter i uka. Synes det er veldig slitsomt, for får aldri nok søvn kjennes det ut som. Har pratet med legen min om det, og hun ville at jeg skulle gå over på dag/aften. Det går ikke da jeg har gutten min hjemme, og vi kun har dagmamma fra 8-14, de dagene jeg skal sove etter nattevakt. Hvis jeg skal over på dag/aften må jeg jobbe 3 og 4 vakter i uka for at det skal tilsvare stillingen min. Så her skal jeg prøve å holde ut til jg går ut i ferie, så skal jeg bli sykemeldt!

Back
Topp