Noen som har erfaringer? Vet det ikke er anbefalt og at man skal få tilrettelegging om mulig. Men tidlig i svangerskapet er man gjerne ikke klar til å fortelle om graviditeten, men det må man vel dersom sjefen skal kunne tilrettelegge?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja er det som er litt kjipt at en "røper" seg fort da ja.. Evt må du spør legen om sykemelding men det er jo ikke det beste alternativet det hellerTakk for svarnei sjangser kommer jeg absolutt ikke til å ta. Kjenner det jo godt på kroppen når jeg ikke er gravid så skjønner at det ikke er ideelt når jeg er gravid. Bare lurte på hvilke løsninger som finnes egentlig. Kollegaer kommer jo til å lure om en plutselig går på dag liksom
Jobber kun netter, og det er ikke hvilende nattevakt, selvom det ofte er rolig![]()
Kan det tilrettelegges med dagjobb har vel ikke legen lov å sykemelde....Ja er det som er litt kjipt at en "røper" seg fort da ja.. Evt må du spør legen om sykemelding men det er jo ikke det beste alternativet det hellerer vel pga hormoner en produserer om natten eller noe slik.
SvangerskapspengerSå viss det ikke kan tilrettelegges til dagjobb, hva gjør man da?
Nei egentlig ikke. Men kommer jo helt an på legen. Hvis du har store problemer med å fortelle om en graviditet tidlig pga feks gjentatte spontanaborter så tror jeg ikke legen hadde nektet en sykemelding.Kan det tilrettelegges med dagjobb har vel ikke legen lov å sykemelde....
Glemte å quote deg i forje innleggFikk beskjed om at det ikke var noe problem å jobbe natt av legen minMen hadde ikke nattvakter på turnus de siste mnd uansett. Tenkte mest på dersom det skulle skje noe og vi var kun to sykepleiere der på natt, med opp til 26pasienter. Ville ikke utsette medarbeider eller pasienter for min tilstand da lenger. Lege sa at siden min jobb var en slags bedrift så skulle de tilrettelegge over til dagtid, evt kunne han sykmelde meg dersom de var vanskelig, men ble som sagt aldri noen problemstilling for meg da jeg slapp unna uansett
Men pass hvertfall godt på selv at du får nok timer og ikke blir stående i gjeld til arbeidsplassen, det skjedde nemmelig med ei jeg jobber med
![]()
Har ikke peilingMen med fastlønn kan jeg vel ikke trekkes i lønn? Må vel få de nattetilleggene fordet dersom jeg trenger tilrettelegging?
Takk for svarJeg jobbet natt helt til jeg gikk ut i permisjon sist, men jeg anbefaler det ikke. Det var veldig tungt, spesielt mot slutten, og jeg hadde en del plager jeg kunne ha unngått hvis jeg hadde sovet nok og når jeg skulle (kvalme og utmattelse, blant annet). Jeg fikk også svangerskapsforgiftning på slutten, det har sikkert ikke noe med saken å gjøre, men stress og slitenhet hjelper jo ikke, og jeg har en stressende jobb. Denne gangen er jeg sykemeldt, og det er jeg glad for. Jeg har lært!![]()