Gravid og nakkehodepine

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg sliter med hodepine. Den stammer fra nakken, men nå etter at jeg ble gravid så har den blitt mye verre. Og den gjør meg mer kvalm. I tillegg blir jeg skikkelig dårlig av sol.
Vanligvis tar jeg ibux mot nakkehodepine. Jeg er ikke så lysten på å ta så mye medisiner i svangerskapet, men jeg prøvde 1 paracet i går. Den funket ikke sånn veldig godt.

Hva anbefaler dere mot nakkehodepine?
Og er det vanlig å bli fysisk dårlig av sol i svangerskapet? Jeg er ca 7+3 i dag.

Hvis må ta medisin så er det paracet som går greit.
Ibux er ikke anbefalt for gravide. Men jeg synes det er best å kontakte legen din og snakke med. Kanskje kan få henvisning til fysioterapeut eller kiropraktor.
Sol kan gjøre kvalmen verre og forsterke hodepine.
Tidlig i svangerskapet klarte jeg ikke å være ute i sola, hele sommer var jeg i skygge da kvalmen ble verre.

Jeg sliter med hodepine. Den stammer fra nakken, men nå etter at jeg ble gravid så har den blitt mye verre. Og den gjør meg mer kvalm. I tillegg blir jeg skikkelig dårlig av sol.
Vanligvis tar jeg ibux mot nakkehodepine. Jeg er ikke så lysten på å ta så mye medisiner i svangerskapet, men jeg prøvde 1 paracet i går. Den funket ikke sånn veldig godt.

Hva anbefaler dere mot nakkehodepine?
Og er det vanlig å bli fysisk dårlig av sol i svangerskapet? Jeg er ca 7+3 i dag.
Prøv 2 paracet. 500 mg er en veldig liten dose ift kroppsvekt hos voksne. Ibux er ikke å anbefale, men om ikke det hjelper noe med paracet ville jeg kontaktet en lege eller jordmor. Hva med andre tiltak som varm dusj/omslag/massasje? Ingen effekt?

Det høres ut som migrene. Det utarter seg i hvert fall sånn hos meg. Jeg tok migrenemedisinen Sumatriptan Bluefish i svangerskapet og nå når jeg nå ammer. Den er trygg og effektiv, men tar den likevel bare når det er absolutt nødvendig. Imigran er også trygg :) Jeg ville ha tatt en tur til legen og spurt om å få testet en av disse medisinene.

Lykke til og god bedring!

Takk for svar :)
Jeg vet at jeg ikke skal ta ibux, derfor tar jeg paracet. Det er synd, siden ibux normalt hjelper, men ikke noe jeg ønsker å risikere.
Jeg har ikke tenkt over at det kan være migrene, siden stivheten i nakke og skuldre kommer først. Men det er så absolutt noe å snakke med lege om. Min nye lege starter ikke i jobben sin før i november, og de har problemer med å finne timer ledige før det. Har i dag holdt meg inne på dagen for det meste. Vanskelig å kjøre bil i sola, blir nesten verre av det enn å bare være ute. Har også prøvd varm klut på nakken, og det lindret godt. Når jeg tar vekk kluten kommer hodepinen tilbake da, så spørs om jeg hele tiden må gå rundt med en klut på nakken framover ^^

Back
Topp