Gravid og maling!

Sykkelfrue

1 down, 1 to go....:)
*MIA*
Jeg fant ut at jeg er gravid for noen dager siden. :) Mitt neste prosjekt er å male noen kommoder, men så kom jeg plutselig på at jeg er gravid, og lurer på om det er dumt å male da. Noen som har peiling? Jotun reklamerer jo for SENS, en maling uten farlig avdamping. Er det noe å male med feks?
 
Ikke sikkert det er den beste på kommoder.... Men de fleste malinger er det tatt ut giftstoffene nå... Jeg brukte uniproff topfinish.... Den tåler jo ganske mye og til å være vannbasert.. Scanox sin.... Ellers er det butinox 10 og sense som er de helt uten lukter ;-)

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app
 
Så lenge det ikke er noe du kommer til å gjøre mange ganger over lang tid, så mal i vei :) jeg kjøpte vannbasert oljemaling (ikke spør hvordan de får det til ;) ), fra beckers. Den lukta så og si ingenting. Jeg jobber som frisør, og stod med kjemikalier og ammoniakk nesten daglig hele svangerskapet, og fikk beskjed om at det er ikke skadelig så lenge man ikke direkte puster opp i farge/permanentolje. Så, mal med god samvittighet :)

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡
 
det høres bra ut. ho på butikken anbefalte ikke sens, men supreme finish - vannbasert oljemaling..! jeg kjenner jeg fortsatt er litt urolig, men jeg står i en garasje med gjennomtrekk og maler maks to timer om gangen. kan da ikke være farlig....! er nok litt paranoid!!!
 
Her skal kjøkkenet males iløpet av høsten. Tror malingen ble kjøpt for noen år siden, så vet ikke om det er maling uten de giftige gassene. Er passelig skeptisk til å male kjøkkenet mens jeg er gravid.
 
det høres bra ut. ho på butikken anbefalte ikke sens, men supreme finish - vannbasert oljemaling..! jeg kjenner jeg fortsatt er litt urolig, men jeg står i en garasje med gjennomtrekk og maler maks to timer om gangen. kan da ikke være farlig....! er nok litt paranoid!!!

Trenger ikke uroe deg, ha go lufting :D Er knapt giftstoffer igjen i maling ;)