Gravid og maling!

Sykkelfrue

1 down, 1 to go....:)
*MIA*
Jeg fant ut at jeg er gravid for noen dager siden. :) Mitt neste prosjekt er å male noen kommoder, men så kom jeg plutselig på at jeg er gravid, og lurer på om det er dumt å male da. Noen som har peiling? Jotun reklamerer jo for SENS, en maling uten farlig avdamping. Er det noe å male med feks?
 
Ikke sikkert det er den beste på kommoder.... Men de fleste malinger er det tatt ut giftstoffene nå... Jeg brukte uniproff topfinish.... Den tåler jo ganske mye og til å være vannbasert.. Scanox sin.... Ellers er det butinox 10 og sense som er de helt uten lukter ;-)

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app
 
Så lenge det ikke er noe du kommer til å gjøre mange ganger over lang tid, så mal i vei :) jeg kjøpte vannbasert oljemaling (ikke spør hvordan de får det til ;) ), fra beckers. Den lukta så og si ingenting. Jeg jobber som frisør, og stod med kjemikalier og ammoniakk nesten daglig hele svangerskapet, og fikk beskjed om at det er ikke skadelig så lenge man ikke direkte puster opp i farge/permanentolje. Så, mal med god samvittighet :)

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡
 
det høres bra ut. ho på butikken anbefalte ikke sens, men supreme finish - vannbasert oljemaling..! jeg kjenner jeg fortsatt er litt urolig, men jeg står i en garasje med gjennomtrekk og maler maks to timer om gangen. kan da ikke være farlig....! er nok litt paranoid!!!
 
Her skal kjøkkenet males iløpet av høsten. Tror malingen ble kjøpt for noen år siden, så vet ikke om det er maling uten de giftige gassene. Er passelig skeptisk til å male kjøkkenet mens jeg er gravid.
 
det høres bra ut. ho på butikken anbefalte ikke sens, men supreme finish - vannbasert oljemaling..! jeg kjenner jeg fortsatt er litt urolig, men jeg står i en garasje med gjennomtrekk og maler maks to timer om gangen. kan da ikke være farlig....! er nok litt paranoid!!!

Trenger ikke uroe deg, ha go lufting :D Er knapt giftstoffer igjen i maling ;)
Jeg har jobba hos kulør i 10 år ;)

Jeg sto med oljemaling selv og malte stoler på garasjetaket hehe.... Veldig go ventilasjon da haha :D

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app
 
Trenger ikke uroe deg, ha go lufting :D Er knapt giftstoffer igjen i maling ;)
Jeg har jobba hos kulør i 10 år ;)

Jeg sto med oljemaling selv og malte stoler på garasjetaket hehe.... Veldig go ventilasjon da haha :D

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app

hehe, så bra. takk. så da tenker du at jeg kan fullføre de to siste kommodene jeg har? :)
 
Ingen fare :) Bare greit å sørge for at du har lufting :-D

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app
 
det høres bra ut. ho på butikken anbefalte ikke sens, men supreme finish - vannbasert oljemaling..! jeg kjenner jeg fortsatt er litt urolig, men jeg står i en garasje med gjennomtrekk og maler maks to timer om gangen. kan da ikke være farlig....! er nok litt paranoid!!!
Det skjønner jeg. Er jo det mest dyrbare i verden du lager :) men er nok mange andre ting du heller kan bekymre deg for ;) som tenårings kjærester og første festen :p

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡
 
Jeg malte et soverom under graviditeten. Jeg passet bare på og ha god lufting, mens jeg holdt på :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
jeg skal male rommet mitt hjemme hos mamma, og bo der noen mnd etter fødsel før jeg finner meg en leilighet som meg å bebi skal bo i.
 
Jeg malte barnerommet, men jeg brukte jotun sense, en litt mer vennlig maling :)


Sendt fra iphone via bv forums app
 
Vi har akkurat malt et rom. Brukte Harmoni fra Maxbo. Ble anbefalt denne framfor jotun sense fordi den er bedre og mer slitesterk. Brukte vannbasert og den var helt luktfri. Var ingen risiko å bruke den som gravid, fikk jeg beskjed om. :)
 
ja, så bra! jeg fikk høre at maling generelt er mye vennligere mot kroppen nå til dags enn det var før, og at det derfor stort sett er trygt uansett. men også at man selvfølgelig skal ta hensyn, lufte mest mulig osv.... jeg blei hvertfall super fornøyd med mine maleprosjekter, og satser på at ungen fortsatt er frisk og rask inni der! :)
 
Maling er stort sett greit så lenge malinga er vannbasert og du har greit med lufting :) jeg mala barnerommet da jeg var høygravid :) mala også lekegrind og vugge. Gikk så fint så :)


Tutdelafrut
Lillegull 070414 :D
 
Back
Topp