Gravid og lei meg

Izabella

Blir kjent med forumet
Det ser ut til at jeg er gravid... og det ser ut til at jeg blir alene med barnet. har et barn fra før jeg er alene med, og husker med gru hvor vondt det svangerskapet var da barnefaren holdt et helvette uten like, og alle fordømte mitt valg om å gå ut svangerskapet alene. Jeg har klart meg utmerket. Da jeg sitter i en helt annen situasjon nå med en veldig usikker sambo så kan ikke det sammenliknes med sist...bortsett fra en ting...

...ingen gratulerer meg med svangerskapet... alle kommer bare med ting som det passer vel ikke så godt nå, klarer du det osv? jeg er voksen, har et stort barn...så klart klarer jeg det. Så hvorfor kan ingen være glad på mine vegne og bare si gratulerer? Er det sååå ille at jeg venter nr.2?

først og fremst vil jeg si GRATULERER
det er da ingenting negativt å være gravid, er barn er velkomment uuuansett!:)

jeg vet ikke helt hva jeg skal si, har ikke vært borti noe slikt selv men jeg ville tatt det skikkelig opp med sambo om hva du syns og hva du tenker, så hadde jeg tenkt en del på meg selv om det som er best for meg, ikke tenk på hva andre syns..!

Gratulerer så mye med spiren:) Gled deg over det nye livet som er på vei, det er de rundt deg som burde tenke seg om her... Lykke til, håper du får den støtten du trenger av de rundt deg etter hvert!

Ah... Kjenner meg igjen jeg. Min første sønn (som nå er 6 år), har null kontakt med pappaen sin, fordi pappaen nekter og er en real drittsekk for å si det mildt! Nå er jeg 22 uker gravid med nr 2, men er jo kjæreste med pappaen da, men merket veeeldig at folk (utenom mamma og pappen min) var sååå skeptiske, og skulle komme med mange "råd" og meninger. Det er så kjedelig å høre på moralpreken etter moralpreken, men LYKKE - det går over. Når man er så kort på vei, så er det nesten litt uvirkelig at man er gravid, men når folk venner seg til tanken, så avtar altså også moralpreikene - forhåpentligvis. Hvis det plager deg veldig, så kan du fortelle dem at du forstår hvorfor dem sier det dem sier, men at det faktisk ikke er deres avgjørelse eller ansvar :)

Gratulere så mye:) 
Hvorfor er samboern din usikker da? Var det ikke planlagt? Må bare si at alle vet hvordan man lager et barn, så hvis man absolutt ikke ønsker et barn så må man bruke prevansjon.. Å siden du vet hvor tøft det var i forige svangerskapet burde dere snakket sammen før du ble gravid.. Ikke for å være bitch eller noe sånt, men er man voksen må man ta annsvar for egene handlinger..!
Men ang det at andre legger seg oppi din graviditet og at du skal ha et til barn, syns jeg ikke du skal bry deg om! Om du ville fått 8 barn, så er jo det opp til deg. Andre har da ingen ting me det å gjøre :) Lykke til!

Gratulerer kjempe mye :) du har klart det før og klarer det igjen - ikke la noen ta fra deg gleden over barnet!!! Uansett hva som skjer med deg og barnefar, så er jeg sikker på at det vil ordne seg for deg!!!

Lykke til !!

Først og fremst: gratulerer! :) Tenk på deg selv og den lille nå.. Ta i mot all den støtten du kan få fra de som er glad i deg, men vit at du klarer deg uansett hva andre rundt deg sier.. Det er du som bestemmer om dette skal gå bra eller ikke :) Vær lykkelig over det lille vidunderet du har skapt, og som du får se vokse opp <3 

Gratulerer! :)

Som du sier, du klarer det jo! Og så lenge du vet det, skal du ikke bry deg om hva andre synes. Det handler om hva du vill, dette er jo ditt valg. Det kan henne kjæresten din begynner å glede seg etterhvert når han er blitt litt mer vandt til tanken, er jo et stort sjokk for folk flest å skulle ha barn, men virker som menn trenger mer tid på å tilpasse seg situasjonen. De kjenner jo ikke graviditeten på kroppen slik vi gjør, og blir ikke automatisk like knytta men tenker mer praktisk isteden.. Håper det ordner seg for deg! Prøv å ikke la andre ødelegge gleden din :)

Uten å dra på meg diverse diskusjoner om uplanlagte barn, så kan jeg si med sikkerhet at dette ikke var planlagt. Jeg gikk på cerazette, og jeg har tatt angrepilla den gangen jeg kastet opp. Og på toppen av de så har vi kun hatt "sånn" sex 2 ganger - da det er mye annet spennende å gjøre. Men tydeligvis har noen luringer klart å komme seg unna og blitt til et lite frø. Det er ikke mindre velkomment av meg forde. :)
Tusen takk for støtte og oppmuntringer - og gratulasjoner. Spørs om jeg klarer å holde meg høflig dette svangerskapet om det blir som det siste ;) Har lyst til å tenke på meg og oss, og drite i hva andre sier. Men det sårer jo likevel...

Back
Topp