Gravid og lavt stoffskifte

Lychee

Betatt av forumet
Er det noen som har erfaring med graviditet og lavt stoffskifte? Jeg har operert bort halve skjoldbruskkjertelen, og klart meg greit uten medisinering så langt, men er usikker på om jeg burde ta mye prøver og be om oppfølging av lege nå som jeg er gravid. Mange symptomer på graviditet er jo like som lavt stoffskifte, så jeg kan jo ikke konkludere med noe selv om jeg er dødstrøtt og åpenbart har lagt på meg (ikke bare oppblåst), selv med liten matlyst i uke 6.. Noen som går på levaxin som har måttet øke dosen, evt trengt tilskudd kun under graviditeten? Det er vel ikke helt bra med lavt stoffskifte i svangerskapet slik jeg har forstått det, med tanke på at fostret ikke selv produserer stoffskiftehormon i starten.

..jeg skal kontakte lege også, og håpe på å slipper og vente i ukesvis på time.. Tenkte det var interessant å høre om noen hadde erfaringer å dele :)

Ja du må følges opp av lege med jevnlige prøver, graviditetshormonene kan tulle med stoffskiftet slik jeg har forstått det, så mange må regulere medisineringen :-)

Back
Topp