Gravid og løfting!

Bkno3831472

Andre møte med forumet
Hei! Jeg jobber som vikar på ubestemt tid litt framover nå i barnehage med barn fra 1-2 1/2 år,og da er det mye løfting. Jeg er rett over 7 uker på vei. Er dette farlig og risikabelt for fostert i magen å løfte så mye? og det er mye stress fordi dagen på jobb går i et hele tiden.

Skal ikke være farlig så tidlig i svangerskapet nei. Men du må jo selv kjenne etter hva kroppen din klarer, det er jo veldig individuelt:p

Jeg løfter mye på jobben selv hele dagen. Har spurt både jordmor og lege om det er farlig. De sa det ikke er farlig i det hele tatt. Du må bare føle det på kroppen selv. Jeg f. eks prøver å unngå å løfte så mye nå pga jeg får vondt i ryggen og i ishijas nerva bak i rumpa ;P. Så føl det på kroppen selv ;)

Er selv 23 uker på vei og har jobbet med tunge løft fra starten av.

Jobber i bhg, og har tre barn. Jeg har greid å jobbe i alle tre uten sykmelding. Unngå de tyngste løftene når det er mulig.

Løfting øker ikke sjanse for spontanabort dersom du er redd for det.

De løftene man er vant til fra før kan man fortsette med som gravid :) Mot slutten bør man vel være litt mer forsiktig pga eventuelle ryggsmerter o.l.

Bare man løfter riktig og unngår de aller tyngste løftene, så går det veldig greit :) Jobbet i barnehage både i forrige svangerskap og gjør det nå også i dette svangerskapet :)

Jeg fikk beskjed om at jeg merker når jeg har løftet for tungt så ingen fare;) kjenner det i korsryggen om det blir for masse;)

Nei det er ikke farlig å løfte! Når du er i tredje trimester kan det hende du merker at det blir for tungt, lytt til kroppen din. Lær løfteteknikk og ta i bruk hjelpemidler. La barna klatre opp og ned til stellebordet og på tripptrappstolene og sånn selv.

Jeg jobbet i barnehage på småbarndavdeling, men jeg løftet nesten aldri.
Ingen av kollegaene mine gjorde det heller.