Gravid og katt

Fudge

Glad i forumet
Julikulene 2020
Gresskarfrøene2023
Hva gjør dere med pus når dere er gravide? Jeg har hatt katten i sengen til vanlig, men positiv test i går så tror ikke jeg våger det lenger. Kassen overlater jeg glatt til mannen, men det var det med pusekosen da. Ville dere begrenset kontakten mest mulig? :confused005
 
Hva gjør dere med pus når dere er gravide? Jeg har hatt katten i sengen til vanlig, men positiv test i går så tror ikke jeg våger det lenger. Kassen overlater jeg glatt til mannen, men det var det med pusekosen da. Ville dere begrenset kontakten mest mulig? :confused005
Hmm, sier de ikke at det går helt fint, men helst ikke bytte kattesand? :) Men hva vet vel jeg, har ikke katt :p
 
Jeg koser med katten som før, men har henne ikke så mye i senga da. Mannen tar kattekassa. Jeg tenker at hvis man har levd mye med katt så kan det være man er resistent mot toxoplasmose uansett, og man kan jo ikke slutte å kose med kjæledyrene heller! Det er vel avføringen som er det "farlige" og katter er jo generelt renslige :)
 
Hva gjør dere med pus når dere er gravide? Jeg har hatt katten i sengen til vanlig, men positiv test i går så tror ikke jeg våger det lenger. Kassen overlater jeg glatt til mannen, men det var det med pusekosen da. Ville dere begrenset kontakten mest mulig? :confused005
Jeg hadde katt ved forrige svangerskap.

Legen sa at jeg gjerne kunne kose med katten, måtte bare ikke rense kattedoen
 
Be legen om å teste deg for toxoplasmose når du tar blodprøver. Sannsynligheten for at du har hatt det allerede er nok nokså stor. Da kan du evt slappe litt mer av :)
 
Vi har innekatt, så legen sa det ikke ville være noe problem. Fikk sjekket meg for toxoplasmose, og det hadde jeg ikke. Er derfor obs rundt andre katter og lar mannen tømme dokassen. Ellers tror jeg det skal gå veldig fint!
 
Vi har katter - testet meg forrige svangerskap som var negativ. Altså ikke gjennomgått sykdom tidligere. Unngikk kattedoen (den har vi ikke lengre) og vasker bare hendene før jeg putter mat i munnen (som jeg ville gjort til vanlig). Så lenge ikke katta slikker deg på leppene så går det bra sa legen min forrige gang. Hoho
 
Hadde to innekatter sist jeg var gravid. Ikke noe problem, men jeg slapp å ta kassa :p
 
Back
Topp