Gravid og jordbær???

ønske_om_2

Elsker forumet
Har hørt at gravide ikkje skal spise jordbær! Stemme dette??
Eg e jo så glad i jordbær og nå ska eg gå gravid heile sesongen!

Nåken så vet??

Står ikke noe om det på matportalen. Tror det er når man ammer man skal være forsktig, for de små kan reagere på det.

Håper da man kan spise jordbær. Eg var virkelig avhengig av jordbær når eg gikk gravid med Malina  Vasket dem godt og spiser kun dei norske. Er vel fordi dei er i kontakt med jord.

Spis jordbær med god samvittighet, men bare pass på at de er godt vasket først.

det hørtes bra ut!!! :) glede meg te de norske komme :)

Det som er med jordbær og gravide er at HVIS man har allergi i familien, så kan det være lurt å tenke litt på hvor mye man spiser, for å unngå allergi hos den lille i fremtiden. (men altså, da snakker man om å spise en kurv flere ganger i uken)

Spist masse jordbær under forrige graviditet og under amming. 
Ingen problemer med det ;-)

Tanketrollet skrev:
Det som er med jordbær og gravide er at HVIS man har allergi i familien, så kan det være lurt å tenke litt på hvor mye man spiser, for å unngå allergi hos den lille i fremtiden. (men altså, da snakker man om å spise en kurv flere ganger i uken)

Dette har vel medisinmennene gått vekk fra. Dersom det er allergier i familien er det visstnok bedre å introdusere det mens man ammer fordi de da har et sterkere imunforsvar. Men her snakker vi når babyen er ute i det fri. Å unngå matvarer mens man er gravid for at den lille ikke skal reagere på det er lite vits i. Hilsen hun med tonnevis av allergier...

eg har dilla på jordbær. vasker dem godt og spiser :)

Back
Topp