Gravid og jobbintervju

TFE30

Glad i forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Aprilspirene 2025
Jeg har søkt etter ny jobb i over to år nå, da jeg mistrives i nåværende jobb. Ble litt uventet gravid i sommer, men har fortsatt jobbsøket. Nå er jeg innkalt på andregangsintervju for en spennende stilling, og jeg lurer veldig på om jeg bør dele graviditeten eller ikke. Jeg er 15 uker nå, og selv om jeg har litt mage, så tror jeg ikke at det er veldig obvious.
På den ene siden så har de jo ikke lov til å diskriminere på bakgrunn av graviditet og barn, og jeg er ikke pålagt å dele noe om det. Men på den andre siden så vil jo dette påvirke jobben da jeg kun vil jobbe i noen få måneder før jeg skal ut i permisjon.

Setter stor pris på å få litt synspunkter her :happy:
 
Hvis du har fast jobb fra før, så hadde jeg ikke risikert å bytte jobb nå med tanke på permisjon og foreldrepenger. Ved bytte av jobb må du jobbe 6 av 10 mnd for å få utbetalt foreldrepenger i permisjonstiden. Dette vet du kanskje fra før
 
Nei, det trener jo ikke være SAMME jobb en har 6 v de siste ti mnd for å få perm, bare at en har en jobb, så så lenge hun ikke sier opp før hun har en ny, fast jobb, så er jo ikke det noen risiko i seg selv, men derimot er det jo det med graviditet og kommende permisjon som du ikke er forpliktet til å si noe om, de ikke har lov til å diskriminere, men meget trolig gjør likevel. Er det en fair arbeidsgiver så ansetter de deg om de hadde tenkt å gjøre det, og oppfordrer de andre som er aktuelle til å søke på vikariatet ditt som de snart legger ut.

Men hva jeg ville gjort.... vet ikke. Vanskelig.
 
Back
Topp