gravid og jobbe på sykehjem

Piasnuppa

Forelsket i forumet
Jobber på sykehjem, har vert sykmeldt i 3-4 uker nå pga kvalme..men nå er jeg bedre, og har tenkt å prøve meg på jobb igjen for å se om jeg takler alle luktene som er der..men er litt skeptisk til tunge løft... selv om det ikke er farlig så tidlig så er jeg likevel skeptisk..for det er jo travelt nok når man ikke er gravid....noen andre som jobber på sykehjem og tenker på dette?

Jeg jobber på sykehjem, men det er på skjermet avd., så det er mye sitting, og lite tungt egentlig. Det jeg er redd for er de som er aggressive, er så redd for at noen ska slå meg i magen.. Jobber litt på en pleieavd innimellom også, og der er det mere tungt. Men vi er flinke til å gå to og to, og bruke hj.midler. Og de er flinke til å ta hensyn når noen er gravide, eller har andre plager.
Sjefen skal jo passe på så arbeidet blir tilrettelagt for deg så du kan jobbe lengst mulig, men det er ikke alle som er like forståelsesfulle desverre. Håper du klarer deg bra :)

ja det er sant at de skal tilrettelegge.. men nå viser det seg at sjefen skal slutte om et par uker...men får snakke med sjefen før sjefen slutter...om vi kan finne noe som passer for alle :) men jeg utsetter meg ikke for noe jeg føler er feil.

Jeg jobbet på sykehjem sist graviditet, og jobbet fullt til uke 35, med tilrettelegging. Ble sykemeldt de 2 siste ukene. Gikk fint det. Greit at man ikke skal utsette seg for alt for tunge løft, men når man er vant til å jobbe med den slags så tror jeg nok kroppen også tåler det. Man må ikke kjenne så alt for godt etter og være redd for alt som er. Da får man et langt og tøft svangerskap.

Jobber innen det samme ja. tunge løft og masse lukter... har vært sinnsykt dårlig siden uke 6, så har ikke vært bare bare å være på jobb!! men har holdt ut(sta som jeg er:p). er ikke farlig med tunge "løft", og som noen over her sier, når kroppen er vant til det så tror jeg nok også at vi tåler det :) snakket med legen om dette, og han sa det var ikke noe farlig så tidlig, er nok verre lenger uti svangerskapet.
blir det ille for deg, kan du få tilrettelegging, det har du KRAV på! :)

Hei, j jobber som ekstravakt på sykehjem, og jobber på en tung avd og en skjermet avd, tar mest vakter på skjermet avd, da d ik er så mye løft, jobbet nå i helgen på den tunge men d gikk fint, j sa til jentene at j er gravid og gikk to og to, men fikk lov til å ta de som ik var så tunge, så de er flinke til å passe på gravide, så lenge du ik får blødning ol så tror j at d går bra, klem

Back
Topp