gravid og jobbe på natta

twinmother

Glad i forumet
noen som vet om man kan jobbe natta når man er gravid ?

er ikke gravid ennå men går i et vikariat på natt og lurer da på om jeg kan jobbe natten hvis jeg evt blir gravid ?
kjedelig og ikke ha jobb hvis man ikke kan det , for er kun vikar og da er de jo ikke pliktig te og skaffe meg noe annet ?

jeg jobbet hvertfall natt første svangerskap, men denne gangen var jeg rett og slett for trøtt... så har ikke blitt mange nattevakter.... er bare vikar, så har bare takka nei til nattevakter, og fått dag og kveld i stedet

Hei .
Eg jobbet natt da eg gikk gravid med Othelia , men eg blei sykmeldt da eg var 4 mnd i svangerskapet. Eg fikk vondt kynnere og blei veldig bekymret av å gå på nattvakt og eg jobbet aleine.
Eg er hørt det er ikkje det beste å gå nattevakt når ein er gravid pga. at det er ikkje godt for deg eller fosteret at ein er veldig aktiv på natta. Det er mest pga. stress og mindre søvn.
Her er ein link og det står noe lengre nede på siden på linken ang. nattearbeid når ein er gravid.

http://www.arbeidstilsynet.no/c26976/faktaside/vis.html?tid=28194

tusen takk for tips folkens [:)]

Har også hørt at det absolutt ikke er anbefalt å jobbe natt, iallefall ikke om man er gravid. Så ville prøvd å styre unna så godt det var mulig.[:)]

jeg slutta å jobbe natt fra dag 1..

fikk dagvakter istede.. [:D]

ORIGINAL: LeahCelin08

jeg slutta å jobbe natt fra dag 1..

fikk dagvakter istede.. [:D]

samme her.. Fikk dag og ettermiddagsvakter. Jeg jobbet i bar, så ville ikke jobbe natt da, med veldig høyt stressnivå.

De anbefaler ikke å jobbe på natta, men det velger du jo selvfølgelig selv [:)]. Jeg jobba på natta fram til jeg var 30 uker på vei, men da bare måtte jeg slutte, hadde alt for regelmessige og vonde kynnere, jm og lege frarådet meg å fortsette å jobbe på natta, siden det kunne ende med alt for tidlig fødsel.

Back
Topp