Gravid og jobb..

Faith

Glad i forumet
Himmelbarn
Jeg undrer litt åssen dere gjør det ift jobb når dere er så dårlig?
Jeg er helt i starten på svangerskapet ( 6+2 ) og har vært sykmeldt i to uker allerede. Dette pga kombinasjon av svangerskapsrelaterte symptomer og "vanlig" sykdom. I morgen tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på jobb igjen. For det første er jeg dritt lei av å bare være hjemme og synes synd på meg selv, begynner å kjenne litt rastløshet. For det andre er det ingen på jobb som vet noe om graviditeten enda, og ikke har jeg lyst å fortelle før etter uke 12 heller. Men folk spør, allerede!
På grunn av tidligere opplevelser med sjefen ifm svangerskap ønsker jeg ikke dele med han enda fordi han er kjent for å presse oss tilbake på jobb, før vi i det heletatt er klar for det. Null forståelse og støtte med andre ord!
MEN, nå da - nå går jeg og kjenner på den forbaskade kvalmen, brekker meg ofte, men har ikke kaste opp, enda. I tillegg er jeg sykt svimmel, og blir kjempefort sliten. Puster som en 90åring etter bare å "danse" med støvsugeren.... :o Så jeg er litt spent ift jobb. Jeg VIL jobbe så mye som mulig, og jeg håper dette er forbigående og at jeg kan leve som normalt igjen snart. Men i min jobb er det veldig mye ståing, gåing og stress. Vi er flere som jobber i "team" og vi har flere "deadlines" og forholde oss til ila dagen. Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre? Spise, drikke, whatever? Om jeg sykmelder meg videre nå så VET jeg at sjefen begynner å stille spørsmålstegn og stresse igjen, og det er det siste jeg vil. Jeg kunne ha bedd om tilrettelegging, evt gradert sykmelding - men da burde jo han få vite grunnen.

Tips mot kvalmen er å spise ofte nok! Merker det selv og ser at mange andre skriver det og, jeg blir kvalm med en gang jeg blir sulten! Og masse vann for min del holder formen bedre, og svimmelheten litt på avstand. Ellers har jeg ingen tips ift jobb og sjef.....

Kjenner til den! Sjefen her og null forståelse... Håper bare jeg holder meg i form... Ikke lyst å si det enda... Måtte si det tidlig sist da jeg ble sykemeldt tidlig... Eneste er at hvis man er sykemeldt pga graviditet så kan de få igjen penger for de 16 første dagene...

Jeg begynne å slite da jeg begynte med oppkast på jobb forrige uke men denne helgen det kommet hele tiden! Tror jeg må ta meg en tur til legen for sjekke og høre hva jeg skal gjøre. Har ikke tatt av noe, merkelig nok siden jeg har spydd alt jeg har spist og drukket så det er nok ingenting å bekymre seg for. Kan ikke gå på jobb og springe på do og spy hele dagen...

Tips mot kvalmen er å spise ofte nok! Merker det selv og ser at mange andre skriver det og, jeg blir kvalm med en gang jeg blir sulten! Og masse vann for min del holder formen bedre, og svimmelheten litt på avstand. Ellers har jeg ingen tips ift jobb og sjef.....

Det er sånn jeg også har det. Men er likevell litt småkvalm innimellom sultfølelsen. Tror jeg må ta med meg noen gulrøtter og frukt, så jeg kan gå å knaske litt av det innimellom. Blir jo så sykt fort sulten etter et måltid også, ergo; ooooofte akutt spykvalm!
Håper bare jeg klarer å holde det inne. Det verste oppi alt dette er jo svimmelheten. Når jeg suser rundt på jobb. ( vi har sjeldent mulighet til å sitte... )
Får prøve i morgen nå, om d blir en dårlig deal vil vise seg :)

Jeg har heldigvis møtt litt forståelse for at jeg er sykmeldt, mest pga at de vet jeg mistet rett før jul i fjor. Og de skjønner at jeg vil tenke på meg først og fremst denne gangen :)
Jeg har prøvd meg på jobb, men er jo kvalm hele tiden og luften på jobb er ikke bra. Blir svimmel og ør, så håper at dette vil gi seg etterhvert slik at jeg kan gå tilbake på jobb :)
Saltstenger og tyggis fungerer mot kvalme hos meg for tiden, men det kan fort forandre seg :p

Back
Topp