Gravid og fly

Bobbyjean

Andre møte med forumet
Hei.
Min samboer har akkurat funnet ut at vi er gravide. Hun tok testen sist fredag og to blå positive streker lyste imot henne. Kjempegøy.

Men så er problemstilingen som følgende:
Vi hadde allerede begynt å planlegge ferieturen vår til sommeren. Denne turen innbefatter en del flyturer. Når ferien vår finner sted er hun cirka 4-5 måneder på vei og da er spørsmålet mitt til forumet her: Tror dere dette vil ha noe å si på svangerskapet og fosteret? Forutsetningen er selvsagt at det er et problemfritt svangerskap hvor hun ikke er syk i den forbindelse på noen måte... Og selvsagt at legen får uttale seg først...

alle flyselskaper har egne regler for hvor lenge man får lov å fly..
viktig å huske på når man er gravid og flyr er at man leer på bena, ikke har på stramme sokker og sko - dette pga vannansamlinger i bena som kan være ubehagelig..

ellers er det bare å ut å flakse [:D]

Jeg tror det er frem til uke 30 man kan fly uten legeattest. Jeg var selv på ferie i 6 mnd, -tok fly, og det gikk helt fint!![:D]

det er forskjellig fra flyseselskap til flyselskap om  hvor lenge du får fly, da vi dro til tyrkia var jeg 28 uker på vei å fikk nesten ikke dra hjem, men her i norge er det visste 4 uker før termin. uansett sjekk med flyselskapet, ut over det er det ingen problem har svært lite å si for svangerskapet så tidlig som dere skal[;)]

Back
Topp