Gravid - og følelsene som kommer med.

M_N86

Flørter med forumet
Nå har jeg fulgt dette forumet en stund, og sett hvordan alle bekymrer seg innimellom på samme måte som jeg selv gjør. Også mange andre tema/tråder er det veldig mange av oss som svarer omtrent det samme på. 

For meg er det å være gravid noe av det mest splittende, sånn følelsesmessig, jeg noen gang har opplevd. Fantastisk og forferdelig på samme tid. Og det hjelper ikke å tenke gjennom ting, eller å prøve å betrygge seg selv, for med det kommer flere bekymringer, flere fantastiske tanker/ting man ser for seg og ser frem til, som igjen fører til flere bekymringer. Alt dette i tillegg til alt det som fysisk skjer med kroppen, alt man føler man vil forberede seg til men kanskje ikke helt tør å forberede seg til (sånn i tilfelle noe skulle gå galt før den tid), alt som skal planlegges og vurderes i forhold til livssituasjon og økonomi, tanker om hvordan man skal dele nyheten med familie og venner + + + har for meg blitt til et kaos jeg forsøker å ignorere samtidig som jeg vet at jeg ikke vil greie det.

Nå ser jeg frem til uke 12, da jeg skal på ultralyd. Så klart er det både positive og negative tanker som knytter seg til den opplevelsen, og jeg vil egentlig bare få det "unnagjort".  Enten er det liv der, eller så er det ikke det, og om det er det....så blir jeg så klart verdens lykkeligste menneske, før jeg kan fortsette å bekymre meg videre......

Noen andre som vil dele sine tanker om det å være gravid? Er det sånn for alle? Eller er det noen heldige sjeler der ute som faktisk greier å være mer positiv?? 

Tror nok jeg har det ganske likt som deg ja:) er 9+3 i dag, og skal til første kontroll på tirsdag. kjenner veldig på den splittede følelsen. masse tanker om hvordan ting skal organiseres, glede over snart å kunne fortelle det til familien da det bare er meg og sambo som vet noe enda, og gleden over å kjenne graviditeten på kroppen. Men bak ale forberedelser og tanker, er det dete lille "hvis det blir noe av" som surrer i bakhodet. går fra lykkerus til depresjoner flere ganger om dagen her. En stund sa jeg og sambo alltid dette "hvis" etter at vi snakket om spiren, men fant ut at det slutter vi med. Det er vel en ting som hører med og som vi ikke slipper unna, men krysser fingre for at alt er som det skal, og at h*n klamrer seg fast.

samme her!!! er litt til å bli sprø av!! gleder meg så til å fortelle venner og svigerfamilien. men gruer rævva av meg til å si det til min familie! ikke fordi jeg tror noen av dem vil bli sure. heller omvendt, men jeg syns det er FLAUT!!! tenk å fortelle pappa at jeg har hatt sex!!!! IGJEN!! n er det jo bevist at jeg har gjort det minst to ganger!!!!! hahahah! uff!

også er jeg så redd for økonomien! er så redd for å miste jobben!

også er jeg så ufattelig glad for det lille vesenet jeg har i magen! og jeg gleder meg sååååå til h*n kommer!! men jeg tør jo ikke å glede meg for det er jo ikke sikkert H*n kommer!

også var det leiligheten da! den er jo ikke stor nok! skal vi flytte nå før magen syns, så vi har større sjans å få lån? men da må jeg jo slutte i jobben, for vi skal jo flytte et stykke! da blir vi jo blakke!! skal vi vente til ungen har kommet? men da kanskje vi ikke fr nok i lån?`wæææ

Hehe ja, det er litt sånn Wææææææ og til og bli sprø av!! 

Jeg kan godt skrive under på at det er mange følelser som følger med et svangerskap.. Jeg har vært gjennom hele følelsesregisteret sikkert 100 ganger..:-p synes det er veldig tøft denne gangen.. Vet ikke hvorfor, har gått greit de to andre svangerskapene. Gullet er planlagt og veldig ønsket, så jeg synes ikke det henger på greip.. Men ser fram til å være 12 uker på vei, og å bli kvitt kvalmen..er skikkelig dårlig, så det har nok kanskje noe å si.. Meeeen det går nok bra til slutt;-) Men ting blir ikke alltid slik vi hadde tenkt...:-p

Det er akkurat som å være forelsket... Den beste følelsen man kan ha, samtidig som at det kan være det verste man kan føle på! 

Det der synes jeg var veldig godt sagt!

Jeg synes det å være gravid er helt forferdelig. Miste kontroll over kroppen min, miste kontroll over følelsene mine. Mye og mange bekymringer. Mye å tenke på hele tiden.. Forrige gang synes jeg ikke engang sparkene var fine, de var bare vonde.

MEN, man får verdens beste premie ut av det heldigvis emoticon

Bare vent! :) etter ordinær ul der du var fått bekreftet at alt er bra så forsvinner mange av bekymringene :) gjorde i hvertfall det for meg i fjor :) da var alt bare supert resten av svangerskapet :) denne gangen er jeg ikke like redd og har i grunnen nytt det hele veien :) hvis man ser bort i fra kvalmen da ;)

Bare vent! :) etter ordinær ul der du var fått bekreftet at alt er bra så forsvinner mange av bekymringene :) gjorde i hvertfall det for meg i fjor :) da var alt bare supert resten av svangerskapet :) denne gangen er jeg ikke like redd og har i grunnen nytt det hele veien :) hvis man ser bort i fra kvalmen da ;)

Foreløpig har jeg et veldig ambivalent forhold til hele graviditeten, mye fordi det absolutt ikke var planlagt og jeg har akkurat startet i ny jobb. Gruer meg så sinnsykt til å si på jobb at jeg er gravid, at jeg nesten fortrenger hele graviditeten. Samtidig går jeg rundt og bekymrer meg for om alt er bra eller om fosteret er dødt. Tenker jeg har for lite symptomer o.l. Skal på ul på torsdag, så da går det nok kanskje opp for meg at det faktisk vokser et lite menneske inni meg. Det var ihvertfall etter uke 11 jeg virkelig begynte å glede meg sist :)

Back
Topp