Gravid og endometriose

Moniken

Flørter med forumet
Marsboere 2020
Hei!
Jeg er gravid i uke 16+0 idag, og har så smått begynt å kjenne bevegelser der inne. I går kjente jeg en skarp smerte på samme plass 3 ganger i løpet av 1 times tid. Og i dag har det tidvis fortsatt med en vond murring på akkurat samme sted.

Jeg ble utredet med tanke på infertilitet og fikk diagnosert endometriose etter lapraskopi des - 18, de fjernet en del fra organer og bukvegg.
Jeg har ikke blødd noen ting etter jeg ble gravid og er ikke bekymret, men det er litt irriterende med akutt smerte her jeg sitter på jobb

Kan dette være fosteret som sparker i arrvev? Er det noen andre som har opplevd eller opplever lignende og som har endo?

Jeg har ikke endometriose så kan ikke svare fra det standpunktet, men hadde tidvise perioder med veldig skarp stikke de smerte selv uten endometriose. Var nokk rett og slett «voksemerte» eller ligamentsmerte. Er ikke uvanlig i et svangerskap generelt:-)

Jeg har ikke endometriose så kan ikke svare fra det standpunktet, men hadde tidvise perioder med veldig skarp stikke de smerte selv uten endometriose. Var nokk rett og slett «voksemerte» eller ligamentsmerte. Er ikke uvanlig i et svangerskap generelt:)

Har hatt mye «voksesmerter» tidligere, dette var en annen type smerte og oppe over navelen ikke rundt bekken

Har hatt mye «voksesmerter» tidligere, dette var en annen type smerte og oppe over navelen ikke rundt bekken

Når livmoren ble større «flyttet» smertene seg litt hos meg :-)

Men den smerten du har hatt kan selvsagt være noe helt annet og tillknyttet arvev erc:-)

Kanskje noe du burde ta opp med jordmor ellet lege:-)

Når livmoren ble større «flyttet» smertene seg litt hos meg :)

Men den smerten du har hatt kan selvsagt være noe helt annet og tillknyttet arvev erc:)

Kanskje noe du burde ta opp med jordmor ellet lege:)

Neida det har gitt seg og jeg kjenner bevegelse ellers så alt er nok i orden :happy: men takk for svar! :thumright

Jeg har også endometriose og synes mange av gravidsmertene minner om endo-smerter. Men jeg tror nok det kommer av at livmoren strekker seg. :) er i 33+1 nå og det stikker enda.

Back
Topp