Gravid og drikker 2 liter cola zero daglig..

• Trådstarter Trådstarter Koffeinavhengig
  • Opprettet Opprettet
K

Koffeinavhengig

Guest
Jeg har en avhengighet som er cola zero.. Jeg pleide før svangerskapet å drikke 3-6 liter cola zero daglig. Nå som jeg er i tredje trimester drikker jeg 1,5-2 liter daglig. Men hvor farlig er det? Jeg leste et sted en gang når jeg fant ut at jeg var gravid at jeg kunne drikke denne mengden daglig og være under de mg koffein man skulle holde seg under. Jeg vet at man får i seg aspartam også, noe jeg kanskje har fortrengt for mye. 1,5 liter brus med aspartam ser jeg ikke på skadelig for meg, men kanskeåje det faktisk er det for babyen min? Problemet mitt er at jeg ikke klarer å slutte og så er det ekstra vanskelig når jeg sitter hjemme dagen lang, sykmeldt og kjedet.

Er det noen andre som drikker en del brus med koffein eller 3 kopper kaffe? Har barna da hatt for lav fødselvekt for eks som de snakker om ?

Jeg har stor respekt for det ukjente rundt aspartam. En venn av familien har slitt med mystiske anfall i mange år og legene finner ikke likhetstrekk med ulike diagnoser. Helt til noen nevnte for en annen lege at både vedkommende med anfallene og moren alltid drakk mye light bruser. Moren drakk mye både før kg under svangerskapet. Legen fnyste og fortalte at det er nesten umulig, da må dem drikke minst en liter hver dag for å få slike symptomer. Dessverre er det tilfelle, dem har begge hatt et vanvittig forbruk av disse drikkene og fått plager som er håpløse å finne ut av, selv etter årevis av utredning.

Og for motivasjonen sin del ville jeg søkt opp aspartam på youtube. Der er det noen stakkars mus som kan gi sin side av saken.

Har du tatt det opp med jordmor og lege?

Så mycket brus är troligt varken bra for dig eller barnet. En jag känner fick tänderna totalförsörda av coca cola beroende. Han var bara 21.

Måttlig dos går bra av det mesta (förutom rökning, alkohol t.ex), men du verkar overbruke detta och jag ser inte meningen med att du ska fortsätta med det när det varken ger dig eller barnet nåt gott? Lite brus i helgen ibland håller väl? Drick massvis av vatten istället! ;)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Det er nok ikke helt bra, aspartam i store mengder som 2 liter er ikke bra for et voksent menneske og neppe noe bedre for fosteret.

Jeg har stor respekt for det ukjente rundt aspartam. En venn av familien har slitt med mystiske anfall i mange år og legene finner ikke likhetstrekk med ulike diagnoser. Helt til noen nevnte for en annen lege at både vedkommende med anfallene og moren alltid drakk mye light bruser. Moren drakk mye både før kg under svangerskapet. Legen fnyste og fortalte at det er nesten umulig, da må dem drikke minst en liter hver dag for å få slike symptomer. Dessverre er det tilfelle, dem har begge hatt et vanvittig forbruk av disse drikkene og fått plager som er håpløse å finne ut av, selv etter årevis av utredning.

Legen fnyste og sa man må drikke minst en liter lightbrus om dagen for å få anfall!???? Dette er for meg ubegripelig, jeg vet om mange som drikker et par halvlitere med lightbrus om dagen uten "anfall".
Nå sier jeg ikke at overdrevent forbruk er bra men det er det ikke med de fleste produkter.

Legen fnyste og sa man må drikke minst en liter lightbrus om dagen for å få anfall!???? Dette er for meg ubegripelig, jeg vet om mange som drikker et par halvlitere med lightbrus om dagen uten "anfall".
Nå sier jeg ikke at overdrevent forbruk er bra men det er det ikke med de fleste produkter.
Jeg forstod ikke innlegget ditt helt. Dette er snakk om litervis daglig i årevis. Og da særlig i kombinasjon graviditet. Hvis du leser amerikanske studier så er ikke dette et nytt fenomen. Det er mange alvorlige bivirkninger ved bruk av dette volumet. Som du skriver er det slikt med "alt", men i DETTE tilfelle er det aspartam vi diskuterer.

Jeg tror nok du bør bite i det sure eplet og trappe ned enda mer.
Det er hverken bra for deg eller barnet.
Ikke bare under svangerskapet, men.også etter fødsel.med tanke på amming. Hvis du skal det.
For store mengder av benzosyre vil jo også gå over i morsmelka..

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Jeg synes at det står så mye i alle retninger om aspartam, men tror selv at aspartam er ufarlig i små mengder.

Holder meg langr unna lett produkter og de med aspartam ol i. Det er ikke naturlige stoffer, så jeg tror ikke kroppen har godt av det desverre.
Snakk med legen og med ærnæringskonsulent, så di kan hjelpe deg med avhengigheten din, for det er jo der det sitter.
Og lille babyen får i seg d du får, som også kan bli stressa når du får abstinenser på brusen så det er viktig du finner god hjelp.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Du kan få leversvikt og det er ikke en overdrivelse. En forskningsrapport utført av leger og andre fagkyndige fant ut at 10 års coladrikking gir like stor skade på lever som 30 års alkoholdrikking. Du visste kanskje heller ikke at cola er dødelig (etsende) før det blir tilsatt en visse stoffer som gjør den drikkeholdig. Drakk mye cola før, sluttet helt og drikker ingenting nå. Så når jeg var hos tannlegen sist viste det seg at jeg hadde syreskader over alle tennene, enda det er mange år siden jeg kutta ut cola. Dessuten, fortsetter du sånn kan du få svangerskapsdiabetes og diabetes etter fødsel. Tro meg du kommer til å bli straffet for all coladrikkingen om du fortsetter.

Har du klart å trappe ned på brusen?

Jeg drikker mye Pepsi Max, men det i perioder. Kjøper vi en 4 pakk så drikker jeg den tom i løpet av en ukes tid så kan det gå en stund før jeg kjøper ny. Det er ikke bra med for mye og det sier seg selv. Jeg er små avhengi jeg også merker jo det, men jg er avhengi av koffein generellt. Drikker kaffe hver dag. Rundt 1 kopp.
Man kan faktisk ikke bli for hysterisk heller. Mosjoner godt og ha ett sunt kosthold. Det er værre at folk røyker og snuser ikke minst drikker alkohol under graviditet.

Jeg var veldig avhengig av cola før jeg ble gravid, men kutta ut når vi begynte å prøve... Hvis du vil deg selv og barnet ditt godt vil jeg virkelig anbefale deg å trappe ned enda mer/helt...

Back
Topp