Hvis NAV ikke har spesifisert kravet sitt, hva med å søke på de irrelevante jobbene også? Bare for å huke av antallet i uken? Og skriv i alle søknadene at dere er gravide og har termin i mai. Så er jo den saken grei og ikke noe dere trenger å bekymre dere for. Da er det bare å sende samme søknad overalt og få oppfylt det kravet.
Hvordan sjekker NAV at dere sender x antall søknader pr uke? Jeg gikk på dagpenger en gang for noen få år siden, da var det ikke noe slikt krav. Da søkte jeg bare på de stillingene som jeg følte var relevante, var ingen i NAV som sa jeg måtte søke hverken her eller der eller x antall. Men skjønner at dette nok varierer fra sted til sted og hvilke NAV-regler som gjelder lokalt.
Men så klart, ikke søk på småprosentstillingene dersom det betyr at dere risikerer å miste dagpengene. Er jo ikke mange prosentene man får lov til å jobbe før dagpengene ryker, så det lønner seg nesten kun å søke på 100% stillinger eller ihvertfall kun på de stillingene som gir en mer eller lik inntekt som man får på dagpenger.[/Q