Gravid og blødninger

Charlie91

Blir kjent med forumet
Hei.
Er gravid 6+4 med ivf. Hadde en blødning 6+0 som stoppet relativt raskt med noe brunt utflod i etterkant. Var på UL samme dag på sykehuset der alt så fint ut. Levende foster med hjerteaktivitet. Ny liten blødning idag og var på ny sjekk. Alt ser fremdeles bra ut. Hjertet banker. Han sa ikke noe om størrelse på fosteret nå siden det var lett å måle feil så tidlig viktigste at det var hjerteaktivitet. Legen kunne også se noe i livmoren som han trodde kunne være en blodansamling. Dette ble ikke sett ved første sjekk. Han mente at blødningene kan komme av lavt plassert morkake. Er så redd det er noe galt og for å miste. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Skal tilbake på ny UL om to uker og synes dette er en evighet til. Han sa at det var all grunn til optimisme da det er sett hjerteaktivitet, men klarer ikke helt roe meg med dette kjenner jeg. Håper noen har erfaringer

I forrige svangerskap hadde jeg blødning ca hver dag et par uker sånn uke 5-7. . Det trodde de også skyldtes lavt plassert placenta. Super ubehagelig og skummelt. Men det gikk over.
Tror at etterhvert når livmoren vokser så blir morkaken på en måte strukket opp litt og det gir seg..
Alle gode tanker til deg! Bankende hjerte er så lovende og fint <3

I forrige svangerskap hadde jeg blødning ca hver dag et par uker sånn uke 5-7. . Det trodde de også skyldtes lavt plassert placenta. Super ubehagelig og skummelt. Men det gikk over.
Tror at etterhvert når livmoren vokser så blir morkaken på en måte strukket opp litt og det gir seg..
Takk for svar. Er jo både Betryggende og godt å lese om andre som har vært oppi det samme der det har endt bra! Er så slitsomt med den usikkerheten. Men ja veldig lovende og fint med et bankende hjerte<3 tusen takk for alle gode tanker!

Takk for svar. Er jo både Betryggende og godt å lese om andre som har vært oppi det samme der det har endt bra! Er så slitsomt med den usikkerheten. Men ja veldig lovende og fint med et bankende hjerte<3 tusen takk for alle gode tanker!

De 2 siste dagene har det vært lyserosa på papiret når jeg er på do, er 9+1 nå så skal jo ærlig innrømme at dette gjør meg bekymret. Leser på nette at dette kan forekomme, men det fjerner liksom ikke angstklompen i magen :confused:

De 2 siste dagene har det vært lyserosa på papiret når jeg er på do, er 9+1 nå så skal jo ærlig innrømme at dette gjør meg bekymret. Leser på nette at dette kan forekomme, men det fjerner liksom ikke angstklompen i magen :confused:
Nei man blir jo veldig bekymret selv om blødninger i første trimester sies å være ganske vanlig. Likevel så er det jo så skummelt og man får jo en uro. Håper alt går bra for deg❤️

Lyserosa er fredelig farge. Friskt blod, koagler og smerter i mage og rygg er ikke gode tegn. Alt står nok bra til. Lyserosa utflod kan være små kappilærer som har sprukket pga skjøre, hovne slimhinner .

Back
Topp