Gravid og begynne på sykepleien?

bennij1

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg er gravid med termin i januar 2017 og har ett barn på 5 år fra før. I august var/er planen at jeg begynner på sykepleien ved HiB. Dette var da planen før jeg fant ut at jeg var gravid, men jeg ønsker å starte studiet selv om jeg nå er gravid igjen.

Jeg tenker at jeg vil gå på skolen frem til termin, så ta med meg barnet på skolen etter fødsel slik at jeg får fullført første året uten permisjon.

Jeg har studert - med barn- tidligere men ikke sykepleie studiet. Er det noen her som har født midt i studiet og ikke tatt permisjon som kan fortelle litt om hvordan de opplevde dette? Gjerne noen med erfaring fra sykepleier studiet eller andre studier :)

Jeg vet at barn er forskjellige og at jeg kan risikere å få ett barn som det ikke er mulig å ta med på skolen, men det må da tas stilling til etter at barne er født :)

Nå er jeg mest ute etter andre sine erfaringer :)

Nå er jeg veldig ærlig og direkte her, på ingen måte for å angripe deg, så jeg håper du tilgir meg.

Men: som medstudent hadde jeg ikke satt pris på et barn tilstede under forelesninger. Det skal godt gjøres at det ikke blir lyd, inn og ut dører, forstyrrelser.

Beklager, men jeg tenkte det var greit å si det.

Nå er jeg veldig ærlig og direkte her, på ingen måte for å angripe deg, så jeg håper du tilgir meg.

Men: som medstudent hadde jeg ikke satt pris på et barn tilstede under forelesninger. Det skal godt gjøres at det ikke blir lyd, inn og ut dører, forstyrrelser.

Beklager, men jeg tenkte det var greit å si det.
Enig med deg.
Permisjonen er jo der for at noen (mor) skal kunne være hjemme med barnet.

Da ville jeg heller snakket med en studieveileder om muligheten for samlingsbasert, eller rent nettbasert studie.
Det kan være lurt å ha i bakhånd uansett, da man hverken kan planlegge formen til store eller små under/etter svangerskapet. ;)

Enig med deg.
Permisjonen er jo der for at noen (mor) skal kunne være hjemme med barnet.

Da ville jeg heller snakket med en studieveileder om muligheten for samlingsbasert, eller rent nettbasert studie.
Det kan være lurt å ha i bakhånd uansett, da man hverken kan planlegge formen til store eller små under/etter svangerskapet. ;)

Smart!

Finnes nettbasert studie ved universitetet i Stavanger.

Når det er sagt: jeg skjønner at det er deilig og økonomisk fornuftig å bli ferdig med utdannelsen. Men, tiden med barnet får du aldri igjen! Vi ofret MYE for å være hjemme i permisjon, og angrer ikke det grann :-)

Da jeg studerte var det ikke lov å ta med seg babyer. Så det kan jo være noe du bør sjekke.

Også må du tenke på at sykepleien består av 50% praksis, det kan bli litt problematisk..?

Hvordan skal du gjøre det med babyen når du er i praksis? Første halve året er vanligvis teori, deretter er det praksis og teori andre halve året.
Jeg ville begynt med studiet, og tatt permisjon ett år fra januar. Deretter fulgt neste kull fra januar 2018. Det er mange som blir gravide under studiet, og de fleste gjør det slik.

Tviler på du har lov til å ha med babyen på forelesning. Hvordan skal du klare å ta deg av babyen når du skal i praksis?

Back
Topp