Gravid og astma

ilabom

Forumet er livet
Julibarna2014
Hei!
Nok et spørsmål fra "grønne" meg..

Jeg har astma, og har brukt medisiner etter "smart-prinsippet": bruk når man blir tett, og ikke bruk i gode perioder.. De siste dagene har jeg vært så utrolig tett, men vet ikke om jeg kan/bør/skal bruke astmamedisinene mine...
Prøvde å få kontakt med fastlegen min i går, men han ringte aldri tilbake.. Har pratet med en turnuslege nå som sier alt jeg vet fra før; skal kun brukes når fordelen opphever ulempen, og at jeg måtte vurdere det selv om jeg var så tett at jeg ville bruke medisiner..

Prøvde å forklare han at jeg for min del tåler å være tett, men at jeg er bekymret for at nurket ikke skal få nok oksygen osv... Jeg skulle bare tenke på MINE behov sa dusten...

Er det noen andre som har astma, eller vet noe om det?? Har lest masse om det i dag, men noen artikler sier JA-bruk, andre sier NEI-fyfy!

Hjelp... [:(]

Huff! forstår godt frusturasjonen din[&:] Jeg har selv astma og pollenallergi og sliter enormt for tiden. Jeg har Bricanyl som jeg tar ved behov, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det nå...vil jo ikke skade den lille!! Får håpe noen har noen erfaringer her inne som kan hjelpe oss[;)]

Huff, det er vanskelig altså.. Jeg vil jo ikke skade nurket jeg heller, men jeg tenker at oksygentilførsel er VIKTIG, og ved tett pust/anfall faller jo metning drastisk..
Blir så sint når leger ikke kan gi et ordentlig svar![:)]

Ja, vi får håpe noen har noen erfaringer å dele med oss [:)] Og, takk![:)]

ORIGINAL: ilabom

Huff, det er vanskelig altså.. Jeg vil jo ikke skade nurket jeg heller, men jeg tenker at oksygentilførsel er VIKTIG, og ved tett pust/anfall faller jo metning drastisk..
Blir så sint når leger ikke kan gi et ordentlig svar![:)]

Ja, vi får håpe noen har noen erfaringer å dele med oss [:)] Og, takk![:)]

Jeg vet! Leger er noen rare skapninger til tider...[:-]

Hehe, jeg vet [;)]

Eg har og, både atsma og allergi. Bryker Symbicort innhalator morgen og kveld + ved behov.[:'(]
Legen har ikkje sagt nåke, så då bruke eg som normalt [:)]

Mot åollenalergi anbefales Polaramin, dette er ikkje skadelig for den lille[:)]

Jeg har også astma og allergi.
Bruker som Lindakbj, symbicort morgen og kveld..
Legen min sa at det kunne jeg fint gjøre, da jeg blir kjempe tett
hvis jeg ikke bruker noe.. kan ikke se at det er noe annerledes med Bricanyl,
da den ikke inneholder kortison, slik som symbicort gjør.. Bruk når du trenger,
for det å gå tett er absolutt ikke noe godt.. Ingen fortjener det.. =)

Bruker polaramin allergitabletter når jeg føler det blir for ille..

Har tilbragt natta på sykehuset jeg, og der fikk jeg beskjed om å ta Symbicort nå til jeg fikk pusten under kontroll, og så legge den vekk, og bare evt. bruke den hvis jeg blir kjempetett igjen..
"Fordelen skal oppheve ulempen" [;)]

Back
Topp