Gravid og Aspartam

junibebi89

Gift med forumet
Hjelp.. fant akkurat ut at saften jeg har drukket mye i svangerskapet har Aspartam i seg! :(. Tror dere dette er farlig? :(. Drikker den derre zero oh...

Ikke anbefalt å drikke sukkerfritt med kunstig søtningsmiddel :) men hadde det vært like farlig som snus, røyk og alkohol, så hadde det vært lagt mye mere vekt på! Babyen klarer seg helt sikkert veldig fint :) er helt sikkert en grunn til at det "bare" er anbefalt å holde seg unna, og at det ikke er et eget felt på helsekortet som det står "har du fått i deg kunstig søtning i svangerskapet?" Ja, av og til og aldri :P Hehe går nok fint ^^

Ikke anbefalt å drikke sukkerfritt med kunstig søtningsmiddel :) men hadde det vært like farlig som snus, røyk og alkohol, så hadde det vært lagt mye mere vekt på! Babyen klarer seg helt sikkert veldig fint :) er helt sikkert en grunn til at det "bare" er anbefalt å holde seg unna, og at det ikke er et eget felt på helsekortet som det står "har du fått i deg kunstig søtning i svangerskapet?" Ja, av og til og aldri :p Hehe går nok fint ^^

Har aldri sett det feltet? Har aldri fått beskjed om det heller?

Har ikke unngått det, bare flaks at jeg ikke drikker mye av det:p det går helt sikkert fint:) ikke bekymre deg.

Min bebis er oppfostret på cola zero, tenker det går fint jeg:)

Takk.. Puh. . Fant et diskusjonsforum hvor det sto om det og knytting til hjerneskader og ryggmarg skader osv.. Ble litt redd.. men godt å høre at det gikk helt fint med din bebis! Herregud tar jo aldri slutt dissa mat/drikke bekymringene :p

Aldri hørt om at det ikke er anbefalt?

Dog tåler jeg ikke aspartam, så har ikle drukket/spist noe av det i svangerskapet.

Tror neppe det er farlig ;)

Byttet ut aspartamen og pepsi max med noen bokser ØL.....HaHaHa vitamin B er viktig.

Eg drikker pepsi max hele tiden! Og ofte mer enn anbefalt per dag.... har ikke så veldig dårlig samvittighet! Vi har no jaggu nok å tenke på, og holde ut! Eg e sliten, er lei og har vondt. Stakkers den som prøver å ta fra meg pepsien min :hilarious:

Aspartam går helt fint
http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/livsstil/aspartam-kunstig-sotningsmiddel-13246.html?page=1
Man må prøve å ikke la seg skremme av alt som blir skrevet på forumer å heller spør helsepersonell og lese faktastudier.
Synes jeg leser så utrolig mye inne på forskjellige forumer som ikke har bunn eller grunn i fakta og bare er synsing fra enkeltmennesker.
Man klarer alltid å finne negtive artikler om noe om man leter. Vi er så sårbare som gravide og vil jo bare det beste for barna våre så vi er en gruppe som er lett påvirkelige.
Jeg vet hvertfall selv at jeg har brukt myyye tid på bekymringer og googling etter å ha lest ting på nettet.
Såååå jeg nyyter min deilig fun light saft med god samvittighet. Obs, tannlegen sa forøvrig at det ikke var sånn superbra for tennene pga syre.

Takk.. Puh. . Fant et diskusjonsforum hvor det sto om det og knytting til hjerneskader og ryggmarg skader osv.. Ble litt redd.. men godt å høre at det gikk helt fint med din bebis! Herregud tar jo aldri slutt dissa mat/drikke bekymringene :p
Neida, skal vel mye til for at det faktisk er skadelig :)

Eg drikker pepsi max hele tiden! Og ofte mer enn anbefalt per dag.... har ikke så veldig dårlig samvittighet! Vi har no jaggu nok å tenke på, og holde ut! Eg e sliten, er lei og har vondt. Stakkers den som prøver å ta fra meg pepsien min :hilarious:
Bytt ut Pepsi max med cola zero så har du svart for meg også :p

Hihi enig <3 jeg er på overtid og da synes jeg nesten alt er lov med mat altså

Back
Topp