Gravid og APS

Minna86

Flørter med forumet
Jeg har mistet uendelig mange ganger. Ingen barn enda. Etter år med tester om hvorfor jeg mister, fikk jeg nå påvist APS, antifosfolipidsyndrom. Legen ringte meg igår, samme dag som jeg nådde 4 uker i ny graviditet. Jeg skal begynne å ta injeksjoner hver kveld med Fragmin. Er det noen annen som fått vellykket svangerskap til tross for APS? Er glad for at legen endelig funnet hva som kan være feilet, samtidig som jeg er redd at det innebærer at det kanskje aldri kommer gå og.

Jeg har mistet uendelig mange ganger. Ingen barn enda. Etter år med tester om hvorfor jeg mister, fikk jeg nå påvist APS, antifosfolipidsyndrom. Legen ringte meg igår, samme dag som jeg nådde 4 uker i ny graviditet. Jeg skal begynne å ta injeksjoner hver kveld med Fragmin. Er det noen annen som fått vellykket svangerskap til tross for APS? Er glad for at legen endelig funnet hva som kan være feilet, samtidig som jeg er redd at det innebærer at det kanskje aldri kommer gå og.
Har hørt og lest om mange flere i dine situasjon som ble gravide og holdt på graviditeten med engang de startet med blodfortynnende. Jeg har virkelig troa! Masse lykke til :Heartpink

Jeg sliter med blodpropper (hatt maaange) og hadde to vellykkede svangerskap med fragmin morgen og kveld. Den funker ganske bra. Ønsker deg masse lykke til ♡

Jepp. Jeg fikk antydning til svangerskapsforgiftning på slutten med nr en. Så mistet jeg en gang mellom nr en og to. Så mistet jeg tre ganger på rad. Tok så prøve og testet positivt for lupus antikoagulant. Fikk svar på prøven med beskjed om å ikke bli gravid, for jeg måtte ta ny kontrollprøve etter tre måneder før eventuell diagnose. Testet positivt like etter på graviditetstest. Siden jeg ikke hadde fått påvist AFLS fikk jeg sånn halvgod oppfølging i svangerskapet. Legen trodde vel egentlig jeg hadde testet falskt positivt. Jeg gikk på albyl e fra positiv test fram til fødsel. I tillegg fikk jeg hyppige undersøkelser på sykehuset av vekst og morkakefunksjon. Svangerskapet gikk fra. Fikk konstatert antifosfolipidsyndrom tre måneder etter fødsel. Ble så uplanlagt gravid i høst med nr fire. Gikk på albyl e og fragmin hver dag fra positiv test. I tillegg har jeg fått hyppige kontroller på sykehus av vekst og morkakefunksjon gjennom svangerskapet. Mener jeg fikk kontroller med ultralyd i uke 24, 28, 32 og 36. Så fikk jeg jo vanlig ultralyd i uke 12 og 20 i tillegg. Og for meg var alle kontrollene positive, og jeg hadde ingen komplikasjoner. Så hvis det hadde vært noe bekymringsfullt hadde jeg sikkert fått enda hyppigere kontroller. Seponerte albyl e et par uker før planlagt igangsetting. Det var jeg selv som ønsket å bli satt igang av ulike grunner. Jeg fødte en frisk datter for tre uker siden. Står enda på fragmin, som jeg skal ta til seks uker etter fødsel, grunnet økt risiko for blodpropp fram til hormonnivå i kroppen har stabilisert seg. Så ja, jeg har fire friske barn. De to siste med antifosfolipidsyndrom. Usikker på om jeg hadde det med nr en og to, og jeg hadde flaks at det gikk bra, eller om det er noe som har utviklet seg over tid. Uansett masse lykke til.

Back
Topp