Gravid og ammer enda

Anede

Elsker forumet
Andre som har ammet mens de var gravide? Hvordan vil det bli utover liksom??
Jeg ammer min 2 åring enda, og vi koser oss begge med det og har ikke lyst å slutte heller så lenge han koser seg så..

Jeg har bare lest om det, men de sier at det ikke skal være noe problem å fortsette ammingen selvom du er gravid. Men amming produserer et stoff som fremkaller rier, så merker du at du får rier tidlig i svangerskapet bør du kutte ut ammingen. Også er det ikke så dumt å gi seg litt før neste kommer, du får jo råmelk igjen og den er til spebarnet, ikke 2-3åringen.

Hør med helsesøster, kanskje hun kan hjelpe eg slik at du blir trygg på hvordan du skal gå frem.

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Anede

Jeg ammer min 2 åring enda, og vi koser oss begge med det og har ikke lyst å slutte heller så lenge han koser seg så..

ikke for å være slem eller noe..men er du en av dem som kunne tenke deg å amme til han var 6 år?

WHO anbefaler å amme til barnet er mins to år... og det sier seg vel selv at om hun er gravid nå så har hun ikke tenkt å amme til ungen er 6 år... ikke press på folk dine behov...

Det stoffet som liksom fremkaller rier er et stoff som fremkaller sammentrekninger etter en fødsel.

Kynnere har man halve svangerskapet likevel, har ikke noe med amming å gjøre.

Melkesmaken kan bli litt annerledes, så det kan tenkes at barnet ikke vil ha melk så mye lenger, og etter nye babyen kommer kan det bli litt slitsomt for deg om du skal fullamme 2 barn, så du kan jo tenke på å trappe ned ammingen om du syns det virker slitsomt.

Det er ingenting i veien for å amme mens man er gravid :)

ORIGINAL: Anede

Jeg ammet min jente fram til jeg fødte min sønn, ammet henne om kvelden, dro på sykehuset og fødte noen timer senere, 11 dager på overtid. Ammet henne OG broren i ett år til etter det, til hun var 2,5 år gammel.

Da jeg ble gravid med den minste, så ammet jeg gutten i noen måneder, men han ga seg ganske kjapt etter at jeg ble gravid, ett par måneder etter, kanskje, eller noe sånt. Husker ikke helt. Da var han 4,5.

Det går helt fint å amme samtidig som man er gravid!! Husk på at melkeproduksjonen din KAN gå ned. Ellers er det bare å kjøre på. Flinke mammaen.

Jeg amma  til jeg var over 26 uker på vei.da ble det bare litt kosemat til frokost ei stund før det ble stopp rundt uke 30... er glad jeg gjorde det.Snuppa var 2 år da hun ble storesøster. Godt å få ha kosestundene lengst mulig...ble liksom mindre tid til et etter at minsta kom..[;)]

Back
Topp