Gravid- og ammepute

Margrethe

Gift med forumet
Smånissene 2022
❄️ Januargull 2023 ❄️
Har sett litt på forumet og ser at mange skriver om BBhugme-putene, men andre hevder at Cosyfix er bedre. Skjønner at dette er individuelle preferanser, men lurer på hva som gjør at dere foretrekker den ene over den andre. Takk for hjelp :)

Har sett litt på forumet og ser at mange skriver om BBhugme-putene, men andre hevder at Cosyfix er bedre. Skjønner at dette er individuelle preferanser, men lurer på hva som gjør at dere foretrekker den ene over den andre. Takk for hjelp :)
BBhugme er en kjempegod gravidpute, og jeg syns den er verdt pengene kun for å bruke i svangerskapet. Men det er en elendig ammepute. Den blir alt for myk og siger samme og gir null støtte. Cosyfix er ganske «stiv» igjen, men veldig mange foretrekker denne. Selv elsker jeg ammeputa fra Doomoo, passe myk, passe hard. Kan være en ide å kjøpe ammepute etter fødsel? De fleste sykehus og helsestasjoner har både cosyfix og doomoo, så får du prøvd hva som passer for deg? Går fint å amme med vanlig sofapute noen dager frem til du får bestilt en på nettet:happy:

BBhugme er en kjempegod gravidpute, og jeg syns den er verdt pengene kun for å bruke i svangerskapet. Men det er en elendig ammepute. Den blir alt for myk og siger samme og gir null støtte. Cosyfix er ganske «stiv» igjen, men veldig mange foretrekker denne. Selv elsker jeg ammeputa fra Doomoo, passe myk, passe hard. Kan være en ide å kjøpe ammepute etter fødsel? De fleste sykehus og helsestasjoner har både cosyfix og doomoo, så får du prøvd hva som passer for deg? Går fint å amme med vanlig sofapute noen dager frem til du får bestilt en på nettet:happy:
Takk for godt og utfyllende svar. Ja, jeg ser for meg at en fast pute er bra for amming. Kan jo kjøpe en brukt BBhugme til meg selv, men ny til barnet for amming :signs001

Enig i forslaget over! Jeg kjøpte gravidpute brukt til meg selv og testet den som ammepute da jeg kom hjem fra sykehuset, men syntes ikke den var noe særlig, baby bare sank ned og fikk ikke riktig stilling. Lærte å amme liggende på sykehuset, slik at jeg hadde alternativ uten å behøve ammepute hjemme, og hadde testet cosyfix på sykehuset. Lærer du og baby å amme tilbakelent trenger du heller ikke ammepute. Vi fikk ikke til det før etter noen uker. Hadde også snakket med noen venner som hadde bbhugme ammepute og noen med fast ammepute, så jeg visste at jeg kunne låne om jeg trengte. Anbefaler det! Lånte en fast av noen venner som funket veldig bra en stund.

Jeg har brukt (og bruker nå) bb hugme som gravidpute for å avlaste bekken og korsrygg, men er enig i at den ikke funker til amming, annet enn å ha den bak i ryggen når man sitter i seng/sofa. Jeg brukte cozyfix som ammepute og den var helt uunnværlig for meg, jeg hadde en unge som kunne die i timesvis i strekk og med cozyfix kunne jeg sitte med hendene fri. Brukte den til 4-5 måneders alder, etter det hadde jeg ikke behov for ammepute lenger, bare en sofapute under min arm for å støtte opp.

Jeg har brukt (og bruker nå) bb hugme som gravidpute for å avlaste bekken og korsrygg, men er enig i at den ikke funker til amming, annet enn å ha den bak i ryggen når man sitter i seng/sofa. Jeg brukte cozyfix som ammepute og den var helt uunnværlig for meg, jeg hadde en unge som kunne die i timesvis i strekk og med cozyfix kunne jeg sitte med hendene fri. Brukte den til 4-5 måneders alder, etter det hadde jeg ikke behov for ammepute lenger, bare en sofapute under min arm for å støtte opp.

enig med deg. BBhugme har vært helt avgjørende for at jeg gar fått sove i mine 3 svangerskap Og cosyfix er en super ammepute og «flaske» pute (babyen ligger perfekt for flaskemating mens man har en hånd fri). Mine sovnet ofte der etter måltidene i starten og da var det deilig å ha begge hender fri

Bbhugme er en nødvendighet for å sove for meg i dette svangerskapet. Har ikke prøvd den som ammepute enda, da :) men kan se for meg at den er litt myk som noen nevner. Og litt stor

Bbhugme som gravidpute og cosyfix som ammepute :) bbhugme er etter min mening en skikkelig rævva ammepute, hvertfall hvis man sliter litt med sugetak og trenger skikkelig støtte til baby og få baby i riktig høyde. Det blir ikke belastning på skuldre og nakke mens man ammer når man bruker cosyfix. Kjøpte min etter å ha grått og slitt meg gjennom amming i 4 uker med mitt første barn. Og det var REDNINGEN. Hadde gitt opp ammingen om ikke den puta hadde kommet i hus, endelig fikk baby godt tak, sårene mine grodde og han fikk spist ferdig måltidene sine. Måtte ha med puta overalt de første 6 mnd eller amme liggende. Amming er vanskeligere enn man skulle tro for visse type bryster altså.. :)
Bbhugme er på en annen side uvurderlig i svangerskapet (hadde til og med min på sykehuset/fødselen, hehe, fordi jeg måtte sove en natt før fødselen startet).

Jeg likte Bbhugme-ammepute (den lille) veldig godt. Men jeg tror at Cosyfix kan være enda bedre helt i starten. Jeg har en Bbhugme fra sist svangerskap som jeg skal bruke nå, og får låne en Cosyfix av en venninne :)

Gravidputa fra Bbhugme er jo fryktelig stor, tror ikke den egner seg så godt til amming.

Jeg forgudet Doomoo sin ammepute sist. Jeg var en hyppig ammer og synes denne ga akkurat passe støtte til barnet, var passe myk for oss begge og perfekt høyde til brystene så jeg fikk hendene fri. Kommer til å kjøpe denne igjen :)

Back
Topp